دقایقی با قرآن
۱۴۰۳-۰۵-۱۳

 خرید کتاب دقایقی با قرآن . محسن قرائتی.  انتشارات:   ستاد اقامه نماز.

مولف: محسن قرائتی

مشخصات نشر: تهران، مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن، 1375

مشخصات ظاهری: 368 ص

شماره دیوئی: ت 538 ق 297/179

معرفی کتاب

کتاب دقایقی با قرآن، توسط  استاد محسن قرائتی تالیف و توسط مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن در سال 1375 منتشر شد. این کتاب، شامل دویست نکته و لطیفه با موضوعات اخلاقی، اعتقادی، کلامی، اجتماعی است. نویسنده، قسمتی از این نکات را در پیام های سه دقیقه ای و برخی را در پیام های یک دقیقه ای ارائه داده است. وی، در همه این نکات، ابتدا با نقل آیه و ترجمه آن، به نکات و پیام آن به صورت مختصر می پردازد و در این زمینه از روایات تفسیری بهره برده است. کتاب دقایقی با قرآن را می توان یک دائرةالمعارف قرآنی دانست که حاوی صدها موضوع قرآنی در زمینه های متعدد است که مؤلف آن ها را به شکل موجز در یک مجلّد ارایه داده است.

مجموعه حاضر، گلچینی از مطالبی است که استاد قرائتی در کتاب دیگرشان «پرتوی از نور» با موضوع تفسیر قرآن آورده بودند. کتاب حاضر به درخواست برخی از دانشجویان و مشتاقان مباحث قرآنی استاد، تالیف شده که دربردارنده موضوعاتی گلچین شده و کاربردی‌تر  برای جوانان است.

کتاب " دقایقی با قرآن" شامل 300 نکته و لطیفه با موضوعات اخلاقی، اعتقادی، کلامی و اجتماعی است. صله رحم، آداب تلاوت قرآن، لباس در قرآن و  تغذیه در اسلام از جمله موضوعات مطرح شده در آن است. 

کتاب " دقابقی با قرآن" در کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی موجود می باشد که قابل مطالعه در محل تالار و نیز امانت می باشد. 
 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید