بهداشت روان
۱۴۰۳-۰۶-۰۸

Description: C:\Users\younggirl\Desktop\Untitled.jpg

  پدیدآور:محمد علی رضایی اصفهانی

مشخصات نشر: قم: پژوهشهای تفسیر و علوم قرآن،1389

مشخصات ظاهری: 266 ص

رده بندی دیویی: ب 575ر297/485

معرفی کتاب:

کتاب بهداشت روان تالیف محمد علی رضایی اصفانی در چهار فصل 1. کلیهات بهداشت روان 2.نقش اعتقادات در بهداشت و روان 3. نقش روابط خانوادگی و اجتماعی در بهداشت روان 4. نقش اقتصاد در بهداشت و روان بصورت پرسش و پاسخ گردآوری شده است . قرآن کریم نوری همواره تابان است که بر انذیشه ی بشرتاییدو راه انسان هارا روشن ساخت،این کتاب  منبع عظیم معرفتی و سفره ای الهی است که می تواند نسل های بشر را از زلال معرفت خویش سیراب سازد؛و مقام دانش و دانشمندان را ارج می نهدو عالمان و جاهلان را مساوی نمی داند، بلکه با اشارات متعدد به مباحث علوم تربیتی، کیهان شناسی، زیست شناسی،رویان شناسی و روح و روان انسان بلکه بااشاره به مسائل فرا روانشناسی،حس کنجکاوی و پرسشگری انسان را تحریک می کندوزمینه رشد علوم را فراهم می سازد.پرسش کلید دانش است و ذهن پرسشگر ارجمند است و وظیفه ی دانشمندان،دریافت پاسخ از منابع قرآن، حدیث، عقل و علوم تجربی و ارائه ی آن به تشنگان حقیقت است.

از این روجمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه گرد هم آمده و با تاسیس " واحدپاسخ به پرسش های تخصصی قرآن و علم"و ارسال پرسشنامه به دانشگاههای مختلف،به گردآوری پرسش ها و ارائه ی پاسخ پرداخته اند،که حاصل تلاش این عزیزان در این مجموعه گردآوری شده است .

برگرفته از متن:

آثار و ثمرات خوش رویی:

  1. پیامبر اکرم(ص)می فرماید: «خوشرویی کینه را از بین می برد»
  2. حضرت علی می فرماید:« خنده رویی، ریسمان دوستی است»
  3. علی (ع)« دشمنی هارا کاهش می دهد»
  4. باعث از بین رفتن گناهان می شود
  5. علی(ع)می فرماید: «خوشرویی دلیل بزرگواری است»
  6. عامل جذب محبت و دوستی مردم و وسیله تقرب به خدا می باشد.
  7.  امام باقر(ع) می فرماید: « خوشرویی و گشاده رویی عامل کسب دوستی(مردم) و نزدیکی به خدای عزووجل است و ترش رویی موجب دشمنی (مردم) و دوری از خدا می گردد» و سبب ورود به بهشت می گردد.

 

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید