چهل حدیث در فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام
۱۴۰۳-۰۶-۱۱

 

 

پدیدآور: حسین حمیدی

مشخصات نشر: قم: طوبای محبت‏،1391.

مشخصات ظاهری:60 ص

رده بندی دیویی: چ 849ح297/957

 

معرفی کتاب :

چهل حدیث در فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام که ارتقای روحی و تعالی معنوی و اخلاقی یکی از ارزشمند ترین آثار زیارت است. در زیارت است که انسان های کامل را به عنوان الگو برای خود برمی گزینیم و پیروی از آنان را مایۀ سعادت و نیکبختی خود می دانیم. و در این راه هر چه ارتباط صمیمی تر باشد، قرب به اهل بیت علیهم السلام بیشتر است. مهم این است که زائر بداند با چه کسی سخن می گوید، جه می گوید و چه می خواهد . زائر عاشق از خودیت خویش رنگ می بازد ورنگ محبوب و معشوق به خود می گیرد. این است که برای زیارت ارج و ارزش فوق تصور و درک انسان ذکر کرده و به آن ترغیب و تشویق نموده اند. زیارت گونه ای وفای به عهد و پیمان با ائمه (ع) است؛ چنان که امام رضا (ع) فرمودند:

« برای هر امام عهد و پیمانی به گردن دوستان و شیعیان اوست و زیارت قبورشان نشان پایبندی کامل به این عهد و پیمان و حسن ادای آن است. کسی که از روی شوق به عنوان تصدیق مکتبشان آنان را زیارت می کند، ائمه (ع) درروزقیامت شفیعان او خواهد بود» در این میان زیارت علی بن موسی الرضا (ع) از فضائل و آثار ویژه ای برخوردار است. و این خود از اهمیت والای آن حکایت می کند.

برگرفته از متن:

در جوار امام رضا (ع) :

امام رضا(ع) به دعبل فرمودند: روزگاری نمی گذرد مگر اینکه طوس محل آمد و رفت شیعیان و زوّار قبر من می شود. آگاه باشد! هرکس مرا در غربتم، در طوس زیارت کند، در روز قیامت با گناهان بخشوده، با من و در مرتبه من خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید