التاج
۱۴۰۳-۰۶-۱۱

 

پدیدآورنده: منصور علی ناصف

مشخصات نشر: سنندج: کردستان، 1398

مشخصات ظاهری: 5ج

شماره راهنما: 1.ج1398ت177ن297/211

کتاب التاج از مولف نامدار مصری و استاد الازهر شیخ منصور علی ناصف است که به جرأت می‌توان گفت در میان کتب سلف و خلف کم‌نظیر است.
مولف با نکته‌بینی و دقت خاصی، احادیث را در موضوعات مختلف دسته‌بندی کرده است، بر اساس کاری در مقیاس کم‌حجم‌تر امام نووی در کتاب ریاض‌الصالحین انجام داده بود. می‌توان گفت تاکنون در چنین حجمی، کتابی به زبان فارسی در دسته‌بندی سخنان برترین برگزیده منتشر نشده است؛ لذا جمع‌آوری چنین حجمی از سخنان آخرین برگزیده، کاری بس ارزشمند و قابل تقدیر است. مؤلف با جمع‌آوری این کتاب خوانندگان را از داشتن کتب حدیثی دیگر تا حدودی بی‌نیاز کرده است.

احادیث نقل شده در این کتاب(ج 1) که به پیامبر اکرم (ص) اختصاص یافته درباره "اسلام و ایمان"، "نیت و اخلاص"، "علم" و طهارت" است که به زبان عربی و با شرح و توصیفی در پاورقی فراهم آمده است.

عیادت مریض و دعا کردن برایش

از ابوهریره روایت است که پیامبر (ص) فرمود:« حق مسلمان بر مسلمان پنج حق است: 1- جواب سلامش را بدهد؛ 2- اگر مریض شد به عیادتش برود؛ 3- در تشیع جنازه اش شرکت کند؛ 4- دعوتش را اجابت نماید؛ 5- و اگر عطسه کرد جوابش را دهد( بگوید: «یَرحَمُکَ الله».)

از ابن عباس روایت است که پیامبر(ص) فرمود: « هر کس به عیادت بیماری برود، در حالی که هنوز اجلش نرسیده باشد، و هفت بار کنارش این دعا را بخواند: اَساَلُ الله العَظیمَ رب العرشِ العَظیمِ اَن یشفِیَکَ: از خدای بزرگ و پروردگار عرش عظیم می خواهم که تو را ( از این بیماری) شفا دهد،« بی گمان خدا او را ازآن بیماری نجات می دهد( و برایش شفا می فرستد)».

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید