پیرامون زندگی
۱۴۰۳-۰۶-۲۵

پدیدآور: کریم عزیزیان

مشخصات نشر: ایلام: زاگرو ، 1400

مشخصات ظاهری: 110ص

رده بندی دیویی: پ 589ع 297/61

معرفی کتاب:

کتاب پیرامون زندگی تألیف کریم عزیزیان شامل یک پیشگفتار و همچنین موضوعاتی مانند حب دنیا و چرایی مذمت حب دنیا، دعا و درخواست حاجت، آداب دعا در قرآن، عهد و پیمان، علم و دانش آموزی، کارو تلاش و ... همچنین آیه و روایات و معانی کلمات و پیام ها و نکته ها را مطرح کرده است.

برگرفته از متن:

کنترل خشم:  خشم بخشی از رفتار انسان است که مانند محرک برای دفاع از حق می توان از آن استفاده کرد اما باید تحت کنترل باشد تا موجب آشفتگی نگردد.آیه : ا«...لکاظمین الغیظ و العافین عن الانسان و الله یحب المحسنین»

ترجمه: مومنان در هنگام عصبانیت خشم خودرا فرو می برند و از خطای مردم در می گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد.

معنای کلمات:

کاظمین: کظم در اینحا یعنی حبس و نگهداری خشم است خواه بوسیله عفو یا فرو بردن آن باشد. الغیظ: خشم یا خشم شدید

عافین: عاف: عفو کننده عافین: عفو کنندگان

روایات: قال الصادق(ع):  بنده ای نیست که خشم خودرا فرو برد مگر اینکه خدای متعال برعزت او در دنیا و آخرت بیفزاید.

امام صادق (ع) می فرماید: شخصی به حضور پیامبر رسید و عرض نمود مرا به چیزی تعلیم بفرما، حضرت فرمودند: برو و خشم مگیر، آن شخص در جواب گفت: همین مرا بس است و به جانب طایفه خویش رهسپار شد، ناگهان در میان قومش جنگی به پا شد. آنها سلاح تن کردند و در مقابل هم صف کشیدند. وی نیز اسلحه پوشید و در صف دسته خود ایستاد، چیزی نگذشت که به یاد فرمایش پیامبر خدا افتاد، اسلحه را کنار انداخت، از دسته خود جدا شد و نزد صف مقابلشان رفت و گفت: هر کدام از شما بی نشانه و بی علامت از ضارب، جراحتی برداشته اید، دیه آن با من است و اگر ضارب را می شناسید از خود وی قصاص کنید. آنها که دشمن خود را چنین جوانمرد دیدند عفو کردند و گفتند: ما به این جریمه سزاوارتریم، سپس صلح نمودند و کینه ها از میان رفت.

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
مقدمه و متن کتاب
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید