به مناسبت روز پدر
۱۳۹۴-۰۹-۲۳
به مناسبت روز پدر

مقدمه:

زندگی حضرت علی (ع) با همه فراز و نشیب هایش ، سرشار از جلوه های گوناگون ساحت معنوی بشری و پربار از تجلیات روح و صفات و مظاهر و فضایل والای اخلاقی و ویژگیهای سترگ انسانی است . این خصوصیات تاکنون ، با این گستردگی در هیچ یک از فرزندان آدم مجال ظهور نیافته و در واقع یکی از عواملی که موجب حیرت و شگفتی مورخان و اندیشمندان جهان بوده ، همین تنوع و تکثر جلوه های متعالی اخلاقی و انسانی در وجود مبارک آن حضرت می باشد که او را به شایستگی ابر مردی برای همه دوران ها و الگوی یک انسان کامل و برجسته در همه اعصار ساخته است .

حضرت رسول اکرم (ص) با توجه به این واقعیت عظیم فرمودند :

« خداوند برای برادرم علی (ع) فضائل بیشماری قرار داده است ، هر کس یکی از این فضایل را از روی اعتقاد بازگو کند، خداوند گناهان گذشته و حال او را بیامرزد و هر کس یکی از فضائل او را بنویسد و یا نشر دهد ، تا زمانی که نقش از آن نوشته باقی است ، پیوسته فرشتگان برای او آمرزش می طلبند و هر کس یکی از فضائل علی (ع) را گوش دهد ، خداوند گناهانی را که از راه گوش انجام شد ، ببخشد و هر کس نوشته ای از فضائل علی (ع) را بخواند ، خداوند گناهانی را که از راه چشم انجام پذیرفته است ببخشد . » ...

میلاد دردانه ابی عبدا...حضرت علی اصغر(ع) مبارک باد

شناسنامه حضرت علی اصغر علیه السلام

عبدالله بن حسین علیه السلام که به علی اصغر معروف است فرزند امام حسین علیه السلام است. مادرش رُباب دختر اِمْرَءُ الْقَیْس و خواهرش سکینه می ‏باشد. عبداللّه‏ در مدینه متولد شد.

در زیارت ناحیه مقدسه، درباره این کودک شهید، آمده است: «السلام علی عبدالله بن الحسین، الطفل الرضیع، المرمی الصریع، المشحط دما، المصعد دمه فی السماء، المذبوح بالسهم فی حجر ابیه، لعن الله رامیه حرملة بن کاهل الأسدی». و در یکی از زیارتنامه‏ های عاشورا آمده است:«و علی ولدک علی الأصغر الذی فجعت به» از این کودک،با عنوانهای شیرخواره،شش ماهه، باب الحوایج، طفل رضیع و…یاد می ‏شود و قنداقه و گهواره از مفاهیمی است که در ارتباط با او آورده می ‏شود....


به مناسبت میلاد فرخنده مبوه دل حضرت ثامن الحجج (ع) حضرت جوادالائمه(ع) "یاجوادالائمه ادرکنی" PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط zebardast
شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۱۸
خلاصه زندگینامه امام نهم حضرت محمّد تقى (ع (

ویژگیهاى زندگى امام جواد (ع (

امـام جـواد (عـلیـه السلام ) پس از پدر، به مقام امامت رسید، امام جواد (علیه السلام ) در دهم رجب سال 195 هجری قمری(برخی هم گفته اند در ماه رمـضان سال 195 هجرى) در مدینه ، چشم به جهان گشود و در ماه ذیقعده (آخر ماه ) سال 220 هجرى در سن 25 سالگى به شهادت رسید .

مـدّت خـلافـت آن بـزرگـوار بـه جـاى پـدرش و مـدّت امـامـتـش بـعـد از پـدرش ، هـفـده سال بود.

مادرش اُمّ ولد بود و سبیکه نام داشت و از اهالى نوبه بود
برچسب‌ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید