حضور سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس درچهاردهمین نمایشگاه قرآن مشهد
۱۳۹۸-۰۲-۲۹
حضور سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس درچهاردهمین نمایشگاه قرآن مشهد

حضور سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس درچهاردهمین نمایشگاه قرآن مشهد.

 

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی همراه با آثار نفیس منسوب به اهل بیت(ع) در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور پیدا کرد.
 

حسین مخبری داوودی کارشناس امور نمایشگاه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد و در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، اظهار کرد: این سازمان همانند سال‌های گذشته علاوه بر حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن تهران، در نمایشگاه قرآن مشهد حضور پیدا کرده است.
وی افزود: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی در این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد، دست خط‌های منسوب به اهل‌بیت(ع) نظیر امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، امام موسی الکاظم(ع)، امام جعفر صادق(ع) و امام رضا(ع) را برای بازدید عموم مردم در غرفه این مجموعه به نمایش گذاشته است.
کارشناس امور نمایشگاه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: علاه‌بر دست خط‌های منسوب به اهل بیت(ع)، یک دوره نگارش و کتابت قرآن کریم از قرن اول تا قرن 14 به صورت کامل در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد توسط این سازمان به نمایش درآمده است تا مراجعان با سیر کتابت و نگارش قرآن آشنا شوند.
مخبری داوودی اضافه کرد: برپایی کارگاه مرمت و نگهداری آثار تاریخی به صورت کاملا علمی از ویژه سازمان برنامه‌های کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی در این نمایشگاه است که علاقه‌مندان با حضور در این کارگاه، با شیوه مرمت و نگهداری آثار تاریخی آشنا می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان تعدادی از ادعیه‌های مرتبط با این ماه مبارک که مربوط به قرن پنجم است در غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و استاد آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.
کارشناس امور نمایشگاه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی هدف از حضور این سازمان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد را، آشنا کردن مردم با نگارش خط و قرآن‌های دستی منسوب به اهل‌بیت(ع) عنوان کرد.
گفتنی است؛ چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ۲۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۴ به ‌مدت ۸ شب در نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس واقع در انتهای وکیل آباد برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از غرفه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و اسناد آستان قدس رضوی می‌توانند به سالن ابوسعید مراجعه کنند.

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید