پویش مردمی «کتاب نذری» در چهاردهمین نمایشگاه قرآن مشهد برگزار می‌شود
۱۳۹۸-۰۲-۳۰
پویش مردمی «کتاب نذری» در چهاردهمین نمایشگاه قرآن مشهد برگزار می‌شود


پویش مردمی «کتاب نذری» در چهاردهمین نمایشگاه قرآن مشهد برگزار می‌شود.

 

با مشارکت کانون خادمیاری تخصصی کتاب و محصولات فرهنگی، پویش فرهنگی مردمی «کتاب نذری» توسط به‌نشر در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد برگزار می‌شود.
 

 

به گزارش آستان ‌نیوز، مدیرعامل انتشارات به‌نشر هدف از برگزاری این پویش مردمی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نذر فرهنگی عنوان کرد و گفت: غرفه‌های انتشارات به‌نشر در زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد میزبان تمام واقفان کتاب خواهد بود تا با حضور در این غرفه‌ها، علاوه بر خرید کتاب‌های تازه منتشر شده، کتاب‌های بلااستفاده خود را در هر موضوعی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدیه کنند.
حسین سعیدی، پویش مردمی «کتاب نذری» را زیباترین پویش مردمی فرهنگی شهر عنوان کرد که با شعار «می‌بخشم، پس خواهم بود» در راستای مسئولیت اجتماعی انتشارات آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.
وی افزود: متاسفانه مدتی است کتاب از سبد کالای فرهنگی ایرانی‌ها کنار گذاشته شده که اجرای این طرح، علاوه بر نهادینه‌ کردن نذورات فرهنگی، می‌تواند در گسترش فرهنگ کتابخوانی نیز مؤثر باشد.
مدیرعامل انتشارات به‌نشر تصریح کرد: کتاب‌های جمع‌آوری شده به لحاظ موضوعی، محتوایی و رده‌های سنی مخاطبین طبقه‌بندی شده و برای تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم و کمتر برخوردار خصوصا کتابخانه‌های آسیب دیده از حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور، اهدا به فرزندان ایران زمین و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار آرشیو می‌شوند.
سعیدی از اجرای این طرح در استان‌های مختلف کشور خبر داد و افزود: پویش فرهنگی«کتاب نذری» از ابتدای سال جاری با مشارکت کانون‌های خادمیاری کتاب و محصولات فرهنگی رضوی در استان‌های مختلف کشور اجرا می‌شود که نیکوکاران و علاقمندان پویش«کتاب نذری» می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده از جمله تلفن گویا به شماره 32224955، سامانه پیامکی 30003209 و یا آدرس ketabenazri @ در بله و اینستاگرام در این پویش شرکت کنند، هم چنین نیکوکاران می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را به مسئولان کانون‌های خادمیاری کتاب و محصولات فرهنگی در هر استان تحویل دهند.
وی تاکید کرد: سال گذشته با برگزاری پویش مردمی «کتاب نذری» بیش از 19 هزار جلد کتاب عمدتا از طریق شهروندان، تشکل‌های مردمی، نهادها، موسسات و ... جمع آوری و به کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا شد.

 

 

مؤلف/نویسنده/عکاس:
منبع:
آستان نیوز
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید