علیه تربیت فرزند: برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟
۱۴۰۲-۱۰-۲۵
علیه تربیت فرزند: برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟
کتاب علیه تربیت فرزند: برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟ نوشته آلیسون گوپنیک، برای بررسی تفاوت میان والدگری و والد بودن، جوانب مختلف تربیت فرزند را بررسی کرده است.

آلیسون گوپنیک، استاد روان‌شناسی رشد و اهل ایالات متحده آمریکا است. او در کتاب (The Gardener and the Carpenter) علیه تربیت فرزند: برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟ به دنبال این است که به والدین نشان دهد چرا بهتر است برای فرزندان خود نقش باغبان را ایفا کنند، نه نقش نجار را. از منظر نویسنده، گرچه مراقبت از کودکان و تربیت آن‌ها اهمیت بسیاری دارد، بهتر است که والدین به جای ساختن و شکل دادن به فرزندانشان، به دنبال آشنا کردن آن‌ها با دنیای پیش‌بینی‌ناپذیر باشند.
این کتاب در وهله‌ی اول به تشخیص و پذیرش پارادوکس‌های والدین می‌پردازد. پارادوکس‌هایی نظیر این‌که چرا پدر و مادر بودن را انتخاب می‌کنیم؟ چه چیزی باعث می‌شود که این مسئولیت طاقت‌فرسا را انتخاب کنیم؟ و چه چیزی باعث می‌شود که والد بودن به دردسرش بیرزد؟ این اثر در ادامه به بررسی مشکلات موجود در مسیر تربیت فرزند، سیر تاریخی والدگری، ویژگی‌های والدین حمایتگر، چگونگی تکامل روابط بین والد و فرزند (الگوی والد و کودکی) و ... پرداخته است.
رده بندی ديویی: ‭۱۵۵ /۴‬‭گ ۷۲۳ ع ۱۴۰۰‬
عنوان و نام پديدآور: علیه تربیت فرزند: برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟/ آلیسون گوپنیک؛ ترجمه مینا قاجارگر؛ ویراستار مرضیه اکبرپور.
وضعيت نشر: تهران: ترجمان علوم انسانی، ‏‫۱۴۰۰.‬
صفحه شمار: [۲۷۱] ص.‬
یادداشت: کتاب حاضر نخستین بار تحت عنوان "‏تربیت باغبانی و نجاری" با ترجمه ی مقصود رزم‌آرای‌شرق، امير يوسفی توسط گردوی دانش در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.
موضوع: روانشناسي رشد
موضوع: کودکان -- روانشناسي
موضوع: رفتار والدين
عنوان دیگر: برای فرزندمان باغبان باشیم یا نجار؟
عنوان دیگر: تربیت باغبانی و نجاری.
موجودی:
کتابخانه مروج یزد ۴۱۱۰۲۷۲۶
کتابخانه آیت الله مجتبی قزوینی ۳۶۱۳۰۰۷۱
کتابخانه آیت الله جلیلی کرمانشاه ۶۵۳۸۱۸۹
کتابخانه امام رضا (ع) قائن ۵۲۴۸۷۳۸
کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند  ۷۴۶۲۲۲۸
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید