سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

یکی از برگزیدگان چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی: از این که گام کوچکی در اشاعه و گسترش فرهنگ منور رضوی برداشته‌ام به خود می‌بالم

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

یکی از برگزیدگان چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی: از این که گام کوچکی در اشاعه و گسترش فرهنگ منور رضوی برداشته‌ام به خود می‌بالم

سعید روح افزا کارشناس ارشد حقوق و دارای سابقه حدود 3 دهه فعالیت نگارشی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان با گرایش مذهبی است و تاکنون بیش از 40 اثر در این زمینه منتشر کرده است.
آثار وی تاکنون در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی- جشنواره کتاب فصل جشنواره کتاب کودک و نوجوان و جشنواره‌های ادبی، اصفهان و فقه‌های رضوی مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی که نفر برگزیده در بخش کتاب کودک و نوجووان در چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی است در مورد اثر برگزیده خود می‌گوید: اثر منتخب هیأت داوران جشنواره با عنوان «غنچه‌ همان گل است» توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1389 به چاپ رسیده است.

وی توضیح می‌دهد: این کتاب یکی از 14 جلد کتاب «مجموعه اختران» است که هر کدام به داستان‌ها، روایات و حکایاتی از زندگی یکی از ائمه معصومین (ع) می‌پردازد و افتخار بنده نوشتن جلد نهم این مجموعه درباره حضرت امام جواد (ع) می‌باشد. وی ادامه می‌دهد: از آنجا که امام جواد (ع) فرزند برومند حضرت رضا (ع) در سنین کودکی به مقام امامت می‌رسند و مردم با ایشان بیعت می‌نماید عنوان کتاب را «غنچه همان گل است» انتخاب شد تا نشان دهم که «صغر سن» در موضوع امامت اثر گذار نیست و بوی خوش «امامت» را از غنچه و گل «هر دو» می‌توان استشمام کرد.

وی برای برگزار کنندگان جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی آرزوهای موفقیت بیشتر کرده و می‌گوید به منظور پر بارتر شدن جشنواره و اثر گذاری بیشتر آن در فرهنگ عمومی جامعه پیشنهاد می‌کنم هر سال محورهای مورد علاقه توسط دبیرخانه جشنواره به نویسندگان و اهل قلم ارائه شود تا در دوره بعد آثار عرضه شده در این زمینه‌ها مورد داوری و سنجش قرار گیرد.

وی می‌گوید: از این که گام کوچکی در اشاعه و گسترش فرهنگ منور رضوی و شناسایی بیشتر چهره نورانی خاندان آن حضرت (ع) برداشته ام و نیز از این که اثرم منتخب جشنواره شده و با اقبال عامه نیز روبرو شده بسیار خشنودم و این را از برکات وجود مقدس هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت می‌دانم و بس.
گفتنی است اختتامیه چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در 16 مهرماه برگزار گردید. در این مراسم از 18 اثر برتر و برگزیده و یک پایان‌نامه برتر و دو اثر شایسته چاپ با محورهای تاریخ و سیره رضوی، علوم و معارف رضوی، زیارت، خاندان امام رضا(ع)، ترجمه، آثار تالیفی به زبان خارجی، پایان‌نامه، شعر، داستان، کودک و نوجوان و آثار شایسته چاپ با حضور فرهیختگان و اصحاب قلم در مشهد تقدیر به عمل آمد.

منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید