سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

یک پژوهشگر و نویسنده حوزوی:جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به رشد و ارتقای ادبیات و فرهنگ شیعی می‌انجامد

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
یک پژوهشگر و نویسنده حوزوی:جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به رشد و ارتقای ادبیات و فرهنگ شیعی می‌انجامد
یکی از پژوهشگران و نویسندگان حوزوی در حاشیه ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گفت:«معتقدم برگزاری چنین جشنواره‌هایی از حیث ایجاد انگیزه و اعتبار‌بخشی معنوی به آثار نویسندگان دینی،بسیار مؤثر است اما کافی نیست ».
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی،محمدباقر پورامینی گفت:«برپایی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی،اتفاق مبارک و میمونی است.این جشنواره به رشد و ارتقای ادبیات و فرهنگ شیعی می‌انجامد اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان از فرصت برپایی این جشنواره،بهره‌برداری بیشتری کرد».
وی افزود:«به عقیده من،هر سال می‌توان در حاشیه این جشنواره،از دست‌اندرکاران چند نشریه علمی و شاخص دعوت کرد تا با بهره‌‌گیری از توان علمی و ادبی برگزیدگان جشنواره و سایر فرهیختگان این عرصه،یک یا دو شماره‌ از نشریه خود را به معارف رضوی اختصاص دهند».
پورامینی با اشاره به سابقه بیست‌ساله خود در عرصه نویسندگی گفت:«طی این بیست سال،بیش از پنجاه جلد کتاب تألیف کرده‌ام که بیشتر آن‌ها به موضوع‌های تاریخ و تمدّن اسلام و کلام و معارف اسلامی اختصاص داشته است».
وی که در این جشنواره به عنوان «نویسنده فعّال در حوزه معارف رضوی»،مورد تقدیر قرار گرفت،بیان کرد:«به‌تازگی،کتابی را با عنوان “سبک زندگی رضوی”،با همکاری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر کرده‌ام که منشور زندگی از منظر امام رضا علیه‌السلام را مورد بررسی قرار می‌دهد و با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است».
پورامینی افزود:«کتاب “پرسمان رضوی” در هفت جلد که مجموعه 400 پرسش معارفی و پرسش‌هایی در خصوص حضرت رضا علیه‌السلام را به همراه پاسخ ارائه کرده،از دیگر تألیف‌های بنده می‌باشد».
نویسنده فعّال ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی به سایر آثار خود،مانندِ «منزلت زیارت»،«وصف آفتاب»،«حیات علمی امام رضا علیه‌السلام» و ...اشاره کرد و گفت:«وقتی وارد اقیانوس معارف رضوی می‌شوی و لطف آقا علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را در اثنای کار احساس می‌کنی،سخت است بخواهی کنار ساحل بنشینی و نظاره‌گر باشی.به همین دلیل،هر وقت فرصتی دست دهد،در حوزه معارف رضوی قلم خواهم زد».
وی با اشاره به موفقیت کتابخانه آستان قدس رضوی در برپایی این جشنواره بیان کرد:«کتابخانه آستان قدس رضوی در حوزه تاریخ و تمدّن اسلامی دارای نشان و برند معتبری در سطح خاورمیانه و دنیای اسلام است و برپایی این جشنواره‌ها و توجه بیشتر به مقوله ترجمه آثار برگزیده به زبان‌های عربی،فرانسوی،انگلیسی،... و همچنین برگزاری جشنواره‌های مشترک با آستان مبارک امام حسین علیه‌السلام،امام علی علیه‌السلام و سایر امامان معصوم علیهم‌السلام،هم به حفظ نشان و برند کتابخانه آستان قدس رضوی کمک می‌کند،هم به نشر و گسترش بیشتر معارف رضوی خواهد انجامید».
گفتنی است که ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی،با تقدیر قائم‌مقام تولیت عُظمای آستان قدس رضوی از 25 نویسنده،مترجم و ناشر برگزیده،24 شهریورماه سال جاری به کار خود پایان داد.
منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید