سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

رئیس ششمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی خبر داد: راه‌یابی 220 اثر داخلی و خارجی به مرحله داوری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی.

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

رئیس ششمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی خبر داد: راه‌یابی 220 اثر داخلی و خارجی به مرحله داوری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی.

از مجموع 261 اثر رسیده به دبیرخانه ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، 220 اثر داخلی و خارجی به مرحله داوری راه یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با بیان این مطلب گفت: «این آثار، شامل 161 اثر در بخش کتاب، 18 اثر در بخش پایان‌نامه و 41 اثر در بخش آثار شایسته چاپ می‌باشد».
محمدهادی زاهدی خاطرنشان کرد: «از میان آثار راه‌یافته به مرحله داوری در بخش کتاب، 80 اثر در محورهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، و زیارت، 36 اثر در محورهای زبان‌های خارجی و ترجمه، 13 اثر در محور کودک و نوجوان، 21 اثر در محور داستان و 11 اثر در محور شعر است».

وی اظهار داشت: «آثار راه‌یافته به مرحله داوری، توسط داوران مجرّبی از استادان حوزه و دانشگاه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در مراسم اختتامیه از صاحبان آثار برتر و برگزیده، تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید».
رئیس جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی از زمان برگزاری مراسم اختتامیه ششمین جشنواره در دهه کرامت (از میلاد باسعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تا ولادت باسعادت حضرت رضا علیه‌السلام) خبر داد و افزود: «علاوه بر آثار رسیده از نویسندگان و ناشران به زبان فارسی، کتاب‌های ارزشمندی به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، روسی، اردو، هندی، میانماری و تاجیکی به دبیرخانه جشنواره رسیده است».

زاهدی تصریح کرد: «در این دوره، آثار ارزشمندی از علما، دانشمندان، نویسندگان، شاعران و هنرمندان در جشنواره حضور دارد که اسامی آن‌ها در سایت جشنواره به تفصیل اعلام شده است».

منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید