هما کفشدار طوسی مجری زنگ کتاب در مرکز گلستان امام علی (ع )
۱۳۹۸-۰۸-۰۲
چهل ودو عنوان کتاب خوانده شده در زنگ کتاب برای کودکان رده سنی 3تا 6 سال در مرکز گلستان امام علی (ع )

به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه برنگذرد
خداوند نام و خداوند جای
خداوند روزی ده رهنمای
چهل ودو عنوان کتاب خوانده شده در زنگ کتاب  برای کودکان رده سنی 3تا 6 سال در مرکز گلستان امام علی (ع )

1398- 1397
مجری زنگ کتاب : هما کفشدار طوسی
کتاب اول :
عنوان :   خانم لاکی باهوش      نویسنده : مریم رضوانی               تصویرگر : سمانه رهبر نیا
قصه این کتاب درباره لاک پشت باهوشی  است که برای رسیدن به چشمه دانایی  پیوسته در سیر و سفر است و در هر توقف با چیزهای جدید آشنا می شود  . او برای رسیدن به چشمه دانایی باید به سه سوال پاسخ دهد و در پایان داستان ، مخاطبان کتاب با سه شکل هندسی دایره ،  مثلث و مربع آشنا می شوند. (
کتاب دوم :
خرگوش مغرور               از مجموعه حکایتهای ازوپ عنوان :
قصه این کتاب درباره خرگوشی است که در جنگل ، حیوانات را اذیت می کند و در بین حیوانات همیشه به لاک پشت تنه می زند که چقدر آهسته راه می رود تا اینکه لاک پشت تصمیم می گیرد او را به مسابقه دو دعوت کند  غرور بیجای خرگوش باعث شکست او می شود
کتاب سوم :
عنوان : سه ماهي      نويسنده : گروه كودك و نوجوان بنياد پژوهشهاي اسلامی
‏ داستان اين كتاب از كليله و دمنه است كه با تغييرات تلطيف شده براي كودكان به تحرير در آمده است دراين داستان مخاطب ( كودكان ) با سه ماهي به نام هوشيار و زيرك و بازيگوش آشنا مي شوند كه در يك آبگير با هم زندگي ‏مي كنند هر يك از اين سه ماهي ويژيگي هايي دارند و در برخورد با مسائل يكسان رفتار نمي كنند روزي دو شكارچي به آبگير ‏آنها نزديك مي شوند، زیرک و هوشیار ناجی دیگر ماهیها می شوند .
كتاب  چهارم :
عنوان : داني لوها1 هديه هاي مادربزرگ               نويسنده : زهره مسكني
موضوع  این كتاب یک  داستان آموزشي است  ، شخصيت اصلي داستان ( فسقلي ) در مسير غير مجاز دوچرخه سواري مي كند و ناگهان با يك ماشين ‏تصادف مي كند و ... در پايان داستان مادربزرگ فسقلي  به او يك بسته هديه مي دهد كه علائم راهنمايي و رانندگي است او با ‏ديدن علايم ياد مي گيرد كه بايد در مسيرهايي كه مختص دوچرخه سواري است دوچرخه سواري كند. در این قصه كودكان با تابلو دوچرخه سواري ممنوع و تابلو عبور دوچرخه آزاد آشنا مي شوند.

کتاب پنجم :
عنوان : نقطه          نويسنده : پيتر ريتولدز              مترجم : اكرم حسن
موضوع قصه درباره پسر بچه اي است كه در كلاس هنر توانايي نقاشي كردن ندارد و از اين مسئله رنج مي برد  ولي معلم او با يك حركت بسيار خلاقانه اعتماد به نفس را به پسرك برمي گرداند و در ادامه  قصه  پسرک آثار نقاشی خود را در نمایشگاه می گذارد .‏ در اين داستان كودكان در مي يابند كه هر یک از آنها  استعدادها و توانايي هایی  دارند  فقط با  تلاش و تفكر می توانند  به خلاقيتهاي بهتر وزیباتر  برسند
کتاب هفتم :
عنوان :  قصه های شیرین از زندگی معصومین ج  10        نویسنده : مسلم ناصری
این کتاب ده داستان از زندگی امام رضا ( ع ) دارد  که بسیار ساده و روان برای کودکان  به تحریر در آمده،  در داستان سبد سبد گلابی ،  در باغی که کارگران مشغول چیدن میو ه ها هستند جوانی گلابی های چیده شده را می بیند و از هر میوه ای یک مقدار می خورد و مابقی را روی زمین می اندازد ، امام رضا ( ع ) که از انجا می گذشتند میوه های نیم خورده را بر روی زمین می بینند و ناراحت می شوند و می فرمایند شاید کسانی باشند که توان تهیه و خرید این میوه را نداشته باشند و در ادامه  می فرمایند   بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید و شکر گذار نعمتهای خداوند باشید.
کتاب هشتم :
عنوان : چرا های شگفت انگیز نوزادان جانوران    نویسنده : جنی وود      مترجم : رویا خونی
در این کتاب مصور و علمی مخاطب با زندگی نوزاد جانوران آشنا می شود و مصور بودن کتاب ، جذابیت بیشتری  برای مخاطب  کودک و نوجوان خلق می کند.

کتاب  نهم  :
عنوان : کلاغ تشنه                       نویسنده : ازوپ
در این داستان کلاغ با عنوان باهوشترین پرنده معرفی می شود ، کلاغ قصه  این کتاب پس از یک پرواز طولانی تشنه می شود و تنها یک کوزه می یابد که آب اندکی دارد منقار اومانع رسیدن به آب کوزه می شود اما او با کمی فکر به یک راه حل می رسد  داخل کوزه  چند سنگ می اندازد آب بالاتر می آید و کلاغ به راحتی آب می نوشد.
کتاب دهم :

عنوان : خانه ها  نویسنده : بریان بامتون   ترجمه ونگارش : واحد کودکان و نوجوانان ( بنیاد بعثت)
موضوع  این کتاب  درباره انواع خانه ها  و خانه سازی حیوانات است و کودکان  با مفهوم خانه و انواع خانه ها آشنا می شوند و در ادامه با  دیدن تصاویر کتاب اشکال  خانه های حیوانات  را می بینند ،  و با خانه سازی بعضی پرندگان و مورچه ها و موریانه ها  ...  آشنا می شوند   و از سویی دیگر کودکان می آموزند که بعضی حیوانات برای خود خانه نمی سازند مثل شتر ،  کرگدن ، فیل و...
کتاب یازدهم :
عنوان : شکارچیان شگفت آور  نویسنده : آنجلا ویلکز   مترجم : محمد حسن بنکدار ( کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) )
موضوع این کتاب جانور شناسی است و کودکان در این کتاب با نوع شکار و طعمه بعضی حیوانات مثل شیر و خرس و عقاب ... آشنا می شوند .
کتاب دوازدهم :
عنوان : کلاغ و مار     نویسنده : زینب لوشابی
موضوع این کتاب  درباره دو کلاغ است که منتظر تولد جوجه هایشان هستند ولی یک مار تخم کلاغها را می خورد و کلاغ ها از این اتفاق ناراحت می شوند ، آنها تصمیم می گیرند مار را از بین ببرند. سنجاب  صحبتهای این دو را می شنود و راه حل بهتری به آنها نشان می دهد . پیام این حکایت برای کودکان  که با حدیثی از امام علی ( ع ) به پایان می رسد که در کارها همیشه با بزرگترها و افراد دانا مشورت داشته باشند.
کتاب سیزدهم :
عنوان : غول سنگی ترجمه و نگارش : داود غفارزادگان  ناشر : حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
این کتاب سه قصه دارد  قصه دوم کتاب با عنوان   چه کسی قوی تر است ؟
قصه از آنجا آغاز می شود که پیرزنی یک بز دارد و فکر می کند بز او قویترین بز دنیاست تا اینکه در یک روز یخی ، بز او که در حال جست و خیز بود  ناگهان سُر می خورد و پایش می شکند . پیرزن ناراحت می شود و به یخ می گوید چقدر تو قوی هستی ! یخ می گوید ای پیر زن مهربان اگر من قوی بودم خورشید مرا آب نمی کرد و ... در این داستان به ترتیب  یخ ، خورشید ، ابر ، باد ، کوه ،موش ، گربه ، سگ  و بالاخره چوپان  طی فراز و نشیبها  قوی و پُر زور معرفی می شوند ولی سرانجام پیرزن به این نتیجه می رسد که  آدم از همه موجودات قوی تر است ، چرا که او می تواند فکر کند و تصمیم بگیرد.

کتاب چهاردهم :
عنوان : رشد   نویسنده :  بریان بامتون    ترجمه و نگارش : واحد کودکان و نوجوانان ( بنیاد بعثت)
در این کتاب کودکان با تولد و رشد بعضی موجودات آشنا می شوند و یاد می گیرند که بعضی جانوران از همان آغاز تولد نیاز به کمک والدین  دارند  تا تغذیه شوند تا بزرگ شوند مثل بچه کانگوروها و بچه  گربه ها  و  ... از طرف دیگر بعضی از بچه حیوانات از همان آغاز تولد بدون کمک والدین خودشان به دنبال غذا می روند مثل بچه تمساح ها ، بچه لاک پشتها و ماهیها.
کتاب پانزدهم :
عنوان : داستانهایی اززندگی امام رضا ( ع )  نویسنده : مسلم ناصری
یکی از داستانهای این کتاب با عنوان مار و  گنجشک است مضمون این داستان این بود که امامان  به زبان حیوانات آشنایی  دارند و آنها حجت خدا هستند و نسبت به  هر چیزی آگاهی دارند.
کتاب شانزدهم :
عنوان : خارپشت و لاک پشت  ( قصه های دوستی )  نویسنده :  طاهره خرد ور
هدف از انتخاب این کتاب با توجه به محتوی قصه  ارزش دوستیها و مهربانی ها بود و اینکه تا زمانیکه با هم باشیم و توانایی یگدیگر را بشناسیم  بهتر و بیشتر می توانیم به موفقیت نزدیک شویم  ، در این داستان خارپشت با توجه به شکل ظاهری تیغ های پشتش و لاک پشت با لاک سخت و سنگی اش دست به دست هم می دهند و دشمن خود را فراری می دهند.
کتاب هفدهم :
عنوان :  قصه های مادرم                        نویسنده : محمد حسین فکور
داستان منتخب از این کتاب ((  تسبیح حضرت زهرا  ))  به صورت  ساده و روان ، برای کودکان قرائت شد.
کتاب هفدهم :
عنوان : مجموعه شش جلدی ( آفرین پسر گلم – آفرین دختر گلم )        نویسنده : اعظم تبرایی
جلد سوم این کتاب با عنوان ((  آفرین پسر گلم-  در عادتهای خوب  ))  این مجموعه ی  قصه با موضوع اخلاقی و تربیتی با تصاویر ساده و زیبا برای کودکان به نگارش  در آمده ،  و راجع پسری به نام سامان است که بسیار مودب و دوست داشتنی است  ،  کودکان با شنیدن و دیدن تصاویر با او همذات پنداری می کنند که مثل او باشند  عادتهای قشنگ سامان در نظم و ادب به نوعی  آموزش غیر مستقیم به کودکان است.
کتاب هیجدهم:
عنوان :  چی بکارم ؟ چی بردارم ؟    نویسنده : کادیر نلسون      مترجم : مهناز بهرامی
موضوع این کتاب درباره باغبانی  است  ،  موش و خرگوش این قصه  به  کودکان  یاد می دهند که برای رشد یک دانه  علاوه بر خاک نیاز به آفتاب و باران هست و ...
کتاب نوزدهم :
عنوان : خاله ریزه و صندوق جادویی       سروده : شکوه قاسم نیا
این کتاب به صورت شعر با موضوعات متنوع برای کودکان ،  دلنشین و شادی آور است  ، شعر منتخب  این کتاب ( بهاِرِ خاله ریزه )  بهار اومد گل اومد لاله و سنبل اومد ودیگر نشانه های بهار به صورت نظم به تحریر در آمده است .
کتاب بیستم :
عنوان : جنگل هیجان انگیز ( سه بعدی )  نویسنده : پل هریسون     مترجم : عباس زارعی
در ضمیمه این کتاب عینکی سه بعدی وجود دارد که کودکان عینک را به چشم می زنند  و تصاویر رنگی کتاب را به صورت سه بعدی می بیند  ، هدف ازانتخاب این کتاب سرگرمی و دیدن تصاویر حیوانات و آشنا شدن آنها با اسامی حیوانات و نوع تغذیه آنهاست .
کتاب بیست ویکم :
عنوان : آشنایی با حیوانات باغ وحش    نویسنده : فاطمه اکبری شهمیرزادی
این کتاب علمی کودکانه با تصاویر رنگی  درباره زندگی و خوراک بعضی حیوانات است و در این کتاب پنگوئن جزو کم هوش ترین پرندگان معرفی شد.
کتاب بیست و دوم :
عنوان : درخت بخشنده     نویسنده : شل سیلور استاین     مترجم : سیما مجید زاده
این قصه یکی از شاخص ترین و زیباترین داستانهای استاین است و برای  هر خواننده در هر سنی جذاب  و تاثیر گذار است ، بخشندگی درخت  به آن پسر بچه نمادی از مهر و محبت و فداکاری است درخت سیب  از ابتدای قصه تا آخر قصه به پسر کمک می کند حتی در زمانیکه تبدیل به تنه درخت می شود .
کتاب بیست و سوم:
عنوان : اسب عربی    ترجمه  : مجتبی الهی خراسانی  ناشر : بنیاد پژوهشهای اسلامی  ( مجموعه       کتابهای آهو    ( گروه کودک و نوجوان بنیاد پژوهشهای اسلامی )
در این کتاب کودکان با اسب عربی به عنوان زیباترین اسب دنیا آشنا می شوند ویژیگی این اسب قدرت و سرعت  فو ق العاده اوست و موطن اصلی اش صحرا است ، عربها به  کره اسبها شیر شتر می دهند تا نیرومندتر شوند و...
کتاب بیست و چهارم :
این غذای خوشمزه از کجا آمد ه ؟ نویسنده : هوانگ پی شو مترجم : مهدی رمضانی  ناشر : همیاران جوان
در این کتاب کودکان انواع خوراکیها  را در تصاویر رنگی کتاب  می بینند و با  کار کشاوران در کاشتن گندم و ذرت و تبدیل آن به آرد آشنا می شوند در ادامه خوراکیهایی که از آرد تهیه می شود با کمک تصاویر به کودکان  نشان داده می شود و ... پیام این کتاب برای کودکان  ، توجه به نعمتهای بسیار زیاد خداوند ، شکر گذاری ، تشکر از  زحمات کشاورزان و اسراف نکردن بود زیرا که خدا آدمهای اسراف کار  را دوست ندارد.
کتاب بیست و پنجم :
عنوان : جشن رنگها شاعر : محمد حسن جواهری  تصویر گر : مهسا فریدنیا  انتشارات : خانه ادبیات
این کتاب درباره سه رنگ اصلی :  قرمز ، آبی ،  زرد که با کمک تصاویر زیبای  کتاب به صورت شعربه کودکان آموزش داده می شود که : رنگ تمام دنیا درست می شه از اینها ، قرمز و آبی زرد،  اینا سه رنگ اصلی است بجز اینا رنگی نیست  هر سه رنگ مادرند،  سازنده دیگرند.
کتاب بیست و پنجم :
هفت خوان رستم نویسنده : راسله رضا پور- ناشر : موسسه فرهنگی هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب
رستم بسیار شجاع و قوی بود اواسبی به  نام رخش داشت  که بسیار قوی هیکل و نیرومند بود،  رستم به مازندران رفت  تا سپاهیان ایرانی را  از دست دیو سپید آزاد کند  و در این مسیر پر خطرخود را با فراز و نشیبهای نفس گیر در هفت خوان به مقصد می رساند، خوان  اول : نبرد رستم و رخش  با شیردرنده  ،  خوان دوم : سختی ادامه راه برای رستم و رخش و دیدن میش ،  خوان سوم : نبرد رستم  با اژد ها  خوان چهارم : رویارویی رستم با زن جادوگرخوان پنجم : نبرد رستم  با اولاد  و خوان ششم : نبرد با ارژنگ دیوخوان هفتم : نبرد رستم  با دیو سپید و پیروزی رستم  و آزادی سپاهیان ایرانی  و کیکاوس.

کتاب بیست و ششم:
فیلی که در گودال افتاد      نویسنده : شو سومی        ترجمه : الهام میرزانی      ناشر : پیدایش
این قصه کودکانه  درباره چند حیوان است که دچار مشکل می شوند مورچه با وزیدن باد به رودخانه  پرت می شود ، لاک پشت وارونه می شود و تخم طوطی به زمین می افتد و ... این در حالی است  هیچ یک به کمک هم نمی آیند تا اینکه یک فیل می آید و همه آنها را نجات می دهد، فیل احساس غرور می کند  و خود را قوی ترین حیوان می داند  اما ناگهان در راه جنگل به  درون گودالی می افتد و... پیام قصه  برای کودکان این بود که باید به  یکدیگر کمک کنیم  تا اگر زمانی نیاز به کمک داشتیم دیگران نیز به ما کمک کنند و مهم تر از آن هیچوقت به کارهای  بزرگ خود مغرور نشویم.
کتاب بیست و هفتم :
پایین ، بالا      نویسنده : ساندرا بوینتون      سروده : مریم هاشم پور
این کتاب در واقع آموزش مفاهیم پایه  برای کودکان است که با کمک تصاویر،  حیوانات بلند قد و برعکس  ، حیوانات بزرگ و کوچک و حیواناتی که سریع می دوند و...  به کودکان یاد  می دهد . اندازه کتاب و تصاویر فانتزی آن حس یادگیری را در کودکان تقویت می کند.

کتاب بیست و هشتم  :
عنوان : پسری در برف     نویسنده : نسرین ایزدی راد
این قصه درباره پسر بچه ای است که دریک  دهکده زیبا زندگی می کند  او  دوست دارد به همه کمک کند ، و هم چنین  علاقه زیادی به حیوانات دارد، یک روزصبح  که برف سنگینی تمام دهکده را پوشانده بود او مثل همیشه رفت به اسب و کره اسب علوفه  بدهد که ناگهان متوجه شد کره اسب از اصطبل خارج شده او اطراف کلبه را گشت ولی کره اسب ناپدید شده بود . او تصمیم می گیرد که به دنبال کره اسب برود و سرا نجام کره اسب را می یابد  .
کتاب بیست و هشتم  :
پشم   ترجمه : مجتبی الهی خراسانی   ناشر : بنیاد پژوهشهای اسلامی
موضوع این کتاب علمی درباره استفاده از پشم حیواناتی چون گوسفند ، شتر ، بز و ... است تصاویر کتاب طریقه پشم زنی گوسفندان را نشان میدهد و چرخهایی که پشمها را تبدیل به نخ میکند . کودکان با شنیدن و دیدن تصاویر یاد می گیرند که با پشم این حیوانات لباسهای گرم ، پتو ، فرش و ... تهیه می شود.
کتاب بیست ونهم :
عنوان : موش کوچولو دندان پزشک می شود    نویسنده : مژگان کلهر    ناشر : نردبان
این کتاب برای کودکان 3تا 4 سال  خوانده شد و صفحات مصور کتاب به کودکان یاد می داد که برای داشتن دندان سالم و زیبا باید مسواک بزنند و با دندانهایشان  نباید  پسته ، فندق و ...  بشکنند
کتاب سی ام :
عنوان : کدام یکی ها می توانند شنا کنند ؟  نویسنده : پاتریشیا وایت هاوس  انتشارات : بنفشه
این کتاب جذاب با تصاویر رنگی ، حیواناتی را معرفی می کند که می توانند در آب شنا کنند ، برای کودکان جالب بود که خزنده ای مثل مار می تواند در آب شنا کند.
کتاب سی ویکم :
قصه های ماندنی ج 6تا10 ( سه گاو و شیر )       ترجمه: سعید بهروزی ، سبا بابایی و
داستان منتخب با عنوان سه گاو وحشی و یک شیر ، روایت گرسه گاو است که با هم دوست هستند ، روزی یک شیر به آنها نزدیک می شود و سعی دارد آنها را شکار کند ولی هر سه گاوبا شاخهای خود مانع حمله او می شوند ، شیر به این نتیجه می رسد تا زمانیکه سه گاو با هم باشند او نمی تواند آنها را شکار کند تا اینکه او تصمیم می گیرد بین آنها تفرقه بیندازد و ...
کتاب سی و دوم :
قصه های ماندنی  ( میمون شاه )     نوشته  : شاکا هیراتا       ترجمه : سعید بهروزی
داستان از آنجا آغاز می شود که سلطان جنگل  ( شیر ) توسط شکارچی ها تیر خورده و حیوانات دیگر جمع شده اند تا برای جنگل سلطان جدیدی انتخاب کنند . یکی گفت :  ببر بهترین حیوان برای حاکم شدن است و از همه تند تر می دود . ببر در جواب گفت : این را نگو من تا یک آدم می بینم فرارر می کنم . گزینه  های بعدی کرگدن بود و او در جواب گفت چشمان من ضعیف است ، نمی توانم سلطان باشم . تا نوبت به میمون رسید او سرانجام سلطان جنگل می شود ولی پس از مدتی رفتارش با دیگر حیوانات تغییر می کند وآنها را آزار می دهد  و سرانجام به دست شکارچیان می افتد .
کتاب سی و سوم :
عنوان : از من بپرس چرا ( پستانداران )  جیم بروس     ترجمه : وحید کریم دادیان
این کتاب علمی و آموزشی درباره زندگی حیوانات  است با کمک تصاویر کتاب نام حیوانات و تغذیه آنها  ویژگی هر حیوان به کودکان نشان داده می شود .
کتاب سی وچهارم :
عنوان : جوجه اردک زشت (قصه های دوست داشتنی دنیا ) ناشر : کتابهای بنفشه
نویسنده : هانس کریستین اندرسن     مترجم : سید علی کاشفی خوانساری
قصه به این شکل آغاز می شود که  در یک مزرعه سر سبز و لابه لای علفها  اردک مادردر لانه اش روی تخمهایش نشسته و منتظر باز شدن آنهاست ، جوجه ها یکی یکی سر از تخم بیرون می آورند ولی یکی از تخمها که بزرگتر بود دیرتر از بقیه باز می شود ، و نسبت به جوجه های دیگر بزرگتر و به رنگ سیاه است ، همین مسئله باعث می شود که هیچکس با او بازی نکند و حتی مورد آزار و اذیت دیگر جوجه ها و اردکهای دیگر قرار بگیرد ، در پایان قصه جوجه اردک تبدیل به قو زیبا می شود

کتاب سی و پنجم :
عنوان :  کدو قلقله زن   ( قصه منظوم)      نویسنده : مجید پارسا    ناشر : برف
این قصه یکی از قصه های شیرین ایرانی است و حکایت مادر بزرگی است به نام بی بی گل  که برای دیدن دختر و نوه اش راهی سفر می شود و در طی مسیر با خطراتی  مواجه می شود ولی بی بی گل با یاد خدا و به  کمک عقل و هوشش یکی یکی خطرات را از پیش رو بر می دارد.
کتاب سی و ششم :
فانوسی برای نیکلاس      نویسنده : آنیتا شورنو   مترجم : سپیده آذر انتشارات :  نسل نواندیش
موضوع این کتاب درباره پیرمرد مهربانی به نام الکساندر است که  نامه های بچه ها را می خواند و هدایا آنها را بسته بندی می کند تا به دست آنها برساند او هرسال این کار را به کمک دوستش انجام می داد ولی امسال دوست پیرمرد مریض می شود و نمی تواند او را همراهی کند ، پیرمرد از این اتفاق نارحت است و می گوید نمی تواند در این یخبندان بدون کمک دوستش  از جنگل عبور کند تا هدیه بچه ها را بدهد ،  گربه پیرمرد  به طرف  جنگل می رود تا با دوستانش یک راه حل پیدا کنند . روباه ، جغد ، موش ، خرگوش هر یک پیشنهادی دادند که هیچ یک عملی نبود تا اینکه موش قصه یک راه حل پیدا می کند .
کتاب سی و هفتم :
قصه های ماندنی  ( میمون ناقلا )  مترجم : سعید بهروزی و ...    ناشر : افق ، کتابهای فندق
داستان از این قرار است ،  میمونی که بسیار گرسنه بود و در پی غذا می گشت فقط یک هسته خرمالو می یابد در این حین خرچنگی با یک کوفته برنجی  از کنار او می گذرد میمون ناقلای قصه به خرچنگ می گوید هسته خرمالو را با کوفته برنجی عوض می کند چرا که کوفته برنجی زود تمام می شود ولی هسته خرمالو می تواند تبدیل به درخت شود  و... خرچنگ همان روز هسته را می کارد و به کمک بچه هایش به پای هسته  آب می دهد چیزی نگذشت تا جوانه خرمالو رشد کرد و تبدیل به درختی پر از میوه شد ، شاخه های میوه بلند شده بود  و خرچنگ ها نمی توانستند بالای درخت بروند ، میمون ناقلا به کمک خرچنگها آمد تا میوه ها را به آنها برساند اما او تمام میوه ها را برای خود چید و رفت ، خرچنگ و بچه هایش خیلی ناراحت می شوند  در پایان داستان میمون به سزای عملش می رسد .

کتاب سی و هشتم :
عنوان :  محمد مثل گُل بود ( آموزش سبک زندگی پیامبر (ص) به کودکان )   نویسنده : غلامرضا حیدری ابهری           انتشارات : بوستان فدک
بخش اول کتاب درباره بسم الله است و از کودکان سوال می شود چرا باید موقع غذا خوردن ، مدرسه رفتن و دیگر کارها بسم الله بگوییم ، کودکان می آموزند با ذکر نام خدا از او یاری می خواهیم .
کتاب سی و نهم :
اشتباه مرغابی کوچولو         براساس حکایتی زیبا و خواندنی از کلیله و دمنه
نویسنده : زهرا کفاش     تصویر گر : سمیه رحیم زاده         ناشر : همیاران جوان
قصه از آنجا آغاز می شود که تعدادی مرغابی در کنار برکه ای زیبا و سر سبز  زندگی می کردند آنها هرروز در برکه با هم بازی و شنا  می کنند و هر وقت گرسنه می شدند ماهیهای برکه را شکار می کردند  در بین مرغابی ها مرغابی کوچولویی بود که بسیار کم حرف و خجالتی بود به همین دلیل همیشه تنها بود و فقط به بازی دیگر مرغابیها نگاه می کرد ، یک شب  مرغابی کوچولو که تنها نشسته بود احساس گرسنگی کرد و فکر کرد نور ستاره ها که در آب می درخشند ماهی هستند و...

کتاب چهلم :
عنوان اول : با او مهربان باش  نویسنده : پروین علی پور   ناشر : موسسه فرهنگی مدرسه برهان
موضوع این کتاب که از سری مجموعه داستانهای مهربانی است ،  قصه از آنجا آغاز می شود که  مادر بزرگ  برای نوه اش ( نادر )  یک جوجه می خرد ، نادر از دیدن جوجه بسیار خوشحال می شود ،  مادر بزرگ به اومی گوید  باید با جوجه  مهربان باشی و از او خوب مراقبت کنی تا بزرگ شود . نادر برای جوجه آب و دانه آورد ولی جوجه از او می ترسد و خود را به شیشه پنجره می زد  تا از اتاق فرار کند و در پایان داستان نادر یاد می گیرد چگونه به جوجه غذا بدهد و با حیوانات مهربان باشد.

کتاب چهل و یکم :
عنوان : کلاغ سفید                  نویسنده : مهدی وطن پرست
در این داستان که در یک شب سرد زمستانی است کلاغ سیاه بر روی بلندترین شاخه درخت منتظر ننه سرما است تا آرزویش را به او بگوید او دوست دارد کلاغ سفید باشد  ، ننه سرم آرزوی او را برآورده می کند ولی در ادامه داستان کلاغ سفید درقفس اسیر می شود و ...

کتاب چهل و دوم :
رزمغرور      مترجم وبازنویس : معصومه هنرجو
این قصه راجع به رز زیبایی است که در یک جنگل زندگی می کند رز سفید  به گل آفتابگردان و کاکتوس  می گوید در این جنگل فقط من زیبا هستم  تا اینکه یک روز آنقدر هوا گرم می شود و رز قرمز از تشنگی پژمرده می شود و... در پایان داستان رز قرمز متوجه می شود همه موجودات زیبا هستند .

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.