مسافر غريب: داستان بلند زندگي حضرت معصومه سلام‎الله علیها
۱۳۹۹-۰۴-۰۳
مسافر غريب: داستان بلند زندگي حضرت معصومه سلام‎الله علیها به قلم حسن جلالي عزيزيان، پیشکش غریب‎ترین مسافر تاریخ: حضرت معصومه و امام غریب حضرت رضا شده است.

بی بی نجمه بسیار مهربان و باخداست. همیشه ذکر خدا بر لب دارد و نماز شب می‎خواند. یک بار نشده که با ما تندی کند. هربار که برادرم علی نزد او می رود، به احترامش برمی‎خیزد.
احترام بی بی حمیده را هم دارد و در حضورشان هرگز بر زمین نمی‎نشیند. ما در خانه به او تکتم می‎گوییم یعنی زمزم. در عقل، اطاعت، ادب و عبادت زبانزد بنی‎هاشم است.
من نمی‎دانم مارسی و مغرب کجاست، اما خیلی دوست دارم بدانم اقوام بی بی چگونه مردمانی هستند؟ در فامیل هر کس اسم زیبایی را می داند، روی ایشان گذاشته است. عمویم او را خیزران می‌گوید و دیگری سمانه، شقراء یا صقر. نام‎هایی با معناهای متفاوت: آب زمزم، آرامش، مال بسیار، چهره نورانی، خورشید و سلامتی!
...
علی در ایوان خانه گام برمی‎داشت. لباس زیبایی بر تن کرده بود که بر جمال و کمال او می‎افزود.
...
صدای گام‎های شمرده امام و جیغ کودکی درهم آمیخت. همه به سوی اتاق بی بی نجمه نگریستند. لحظه‎ای بعد، کودک در حالی که در میان قنداقی سفید قرار گرفته بود، میان دستهای پدر آرام گرفت.
کودک دختر بود. بر چهره ملکوتی پدر تبسمی زد. امام نوزاد مبارک را به آغوش کشید. در گوش راستش اذان، و در گوش چپش اقامه گفت. سپس آبی طلبیده و کامش را برداشت.
هشام پیش دوید و گفت:
امروز اول ذی‌قعده سال 173 بعد از هجرت جدتان رسول‎الله است و ده روز دیگر آقازاده‎تان علی پانزده ساله می‎شود. روز فرخنده و مبارکی است. این دختر، دومین فرزند شما از بی بی نجمه است؛ او را چه می‎نامید؟
امام دنیا را به ضیافت لبخنذ خویش میهمان کرد.
به نام مادرم فاطمه زهرا، او را فاطمه نام می‎گذارم!
صدای ملکوتی اذان، مدینه را غرق نور کرد.
خانه امام در جنب‎و‎جوشی بزرگ، مهیای ضیافت میلاد فاطمه شد. مردم مدینه، دسته‎دسته، لبخند بر لب به سوی منزل آن حضرت حرکت می‎کردند تا تولد نورسیده را تبریک گویند.
علی بیش از همه خوشحال بود، هدیه‎ای به نام فاطمه...
منتخبی از کتاب مسافر غريب.
مسافر غريب: داستان بلند زندگي حضرت معصومه (س)/ حسن جلالي عزيزيان.- مشهد: هاتف( هجرت مشهد)، ‎۱۳۷۹.  

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.