پیام تسلیت حدادعادل برای درگذشت جمشید گیوناشویلی
۱۳۹۵-۱۱-۰۷
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌مناسبت درگذشت جمشید گیوناشویلی، ایرانشناس و استاد زبان فارسی پیام تسلیت داد.
پیام تسلیت حدادعادل برای درگذشت جمشید گیوناشویلی
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به‌مناسبت درگذشت جمشید گیوناشویلی، ایرانشناس و استاد زبان فارسی پیام تسلیت داد.
جمشید گیوناشویلی
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پروفسور جمشید گیوناشویلی (1931 تهران ــ 2017 تفلیس)، ایران‌شناس و استاد زبان و ادبیات فارسی و سفیر اسبق جمهوری گرجستان در ایران، روز گذشته در سن 86 سالگی درگذشت.
به همین مناسبت غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در پیامی درگذشت این دانشمند گران‌قدر را تسلیت گفت. متن پیام مذکور بدین شرح است:
«بسمه‌تعالی
خانواده محترم پروفسور گیوناشویلی
استادان و دانشجویان عزیز
درگذشت ایران‌شناس بزرگ، استاد برجستۀ زبان و ادبیات فارسی و مترجم توانا، پروفسور جمشید گیوناشویلی، موجب تأسف عمیق شد. با فقدان ایشان، جامعۀ علمی و فرهنگی گرجستان یکی از دانشمندان خدمتگزار و ایران‌ یکی از دوستداران صادق و دانشمند خود را از دست داد. این استاد فرهیخته بیش از پنجاه سال از زندگی پربار علمی خود را صرف تدریس و تحقیق و ترجمه نمود و میراث ارزشمندی را برای نسل امروز و فردای گرجستان بر جای گذاشت.
دکتر گیوناشویلی به‌عنوان نخستین سفیر کشور جمهوری گرجستان در جمهوری اسلامی ایران، در مدت ده سال (1994 تا 2004) نقش مؤثر و سازنده‌ای در تحکیم پیوندهای دیرین و گسترش روابط همه‌جانبۀ دو کشور ایفا نمود.
این‌جانب، به نمایندگی از بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، فقدان آن استاد گران‌مایه و پژوهشگر سخت‌کوش را به خانوادۀ ایشان و همچنین ایران‌شناسان، استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در این کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن شادروان آرامش و آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبائی طلب می‌کنم.»     
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.