بهره‌مندی بیش از 1400 نفر از خدمات مشاوره در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
۱۴۰۱-۰۹-۲۶
بهره‌مندی بیش از 1400 نفر از خدمات مشاوره در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی
طی پاییز سال جاری بیش از یکهزار و 400 نفر از خدمات مشاوره تربیتی، تحصیلی و خانوادگی کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها بهره‌مند شدند.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی، معاون سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسنادآستان قدس رضوی در امور کتابخانه‌ها با بیان این خبر، سهم کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد از این آمار را 550 نفر عنوان کرد که طی 63 جلسه مشاوره انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری 237 جلسه مشاوره و ارائه خدمات به 868 نفر در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان‌ها افزود: متخصصان مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی که در کانون‌های خادمیاری استان‌های مختلف فعال هستند، با حضور در کتابخانه‌های منتخب، خدمات رایگان مشاوره را به مراجعه‌کنندگان ارائه داده اند.
خسروی تصریح کرد: این اقدام گامی مهم در راستای تقویت جایگاه کتابخانه‌ها به‌عنوان یک پایگاه اجتماعی مورد اعتماد است که زمینه لازم برای ارتقای فرهنگ استفاده از خدمات تخصصی مشاوره را نیز فراهم آورده است.
وی همچنین کتابخانه‌ مرکزی حرم مطهر رضوی، کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد و کتابخانه‌های مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره)، شیخ مجتبی قزوینی(ره)، محمدیه، حضرت معصومه(س)، مسجد پیغمبر اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع)، غدیر بابا علی و کتابخانه امام رضا(ع) در مشهد را از جمله کتابخانه‌هایی برشمرد که به مراجعان خود خدمات مشاوره ارائه می دهند.
خسروی به کتابخانه‌های ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای در شهرستان‌ها اشاره کرد و مجتمع های فرهنگی و کتابخانه‌ای آستان قدس رضوی در شهرستان‌های گناباد، قوچان، تربت حیدریه، روشناوند، بیرجند، سرخس، کرمانشاه را از جمله این مراکز برشمرد.
شایان ذکر است خدمات مشاوره‌ای در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی از سال1400 با همکاری خادمیاران مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی شد که این خدمات به صورت رایگان برای مخاطبان آن ارائه می‌شود.     

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید