بوتیبل
۱۳۹۷-۱۱-۱۷
چگونه به سادگي و به سرعت ديسك USB قابل بوت براي ويندوز بسازيم?
در این مطلب بهترین ابزار ساخت فلش USB بوتیبل که رایگان هستند را به‌ شما معرفی می‌کنیم.

اگر در جستجوی بهترین برنامه‌های رایگان ساخت دیسک USB بوتیبل هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مطلب 5 ابزار فوق‌العاده برای ساخت دیسک USB بوتیبل را معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سیستم‌ عامل مورد نظر خود را به‌ راحتی نصب کنید.
اگر از
سیستم‌ عامل‌های ویندوز بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید حتما از اهمیت داشتن یک فلش USB بوتیبل مطلع هستید. سیستم‌ عامل‌های ویندوز در مقایسه با سایر سیستم‌ عامل‌های دسکتاپی خیلی بیشتر خراب می‌شوند، زیرا ویژگی‌های زیادی برای کنترل کردن وجود دارد و همین مسئله باعث می‌شود تا فایل‌های سیستمی به‌ سادگی آسیب ببینند.

اما برای ساخت فلش USB بوتیبل باید ابزار مناسب آن‌ را در اختیار داشته باشیم. با جستجو در اینترنت نرم‌افزارهای زیادی برای ساخت دیسک USB بوتیبل پیدا می‌کنید اما مسئله این است که همه آن‌ها کارایی ندارند. در این مطلب بهترین ابزار ساخت فلش USB بوتیبل که رایگان هستند را به‌ شما معرفی می‌کنیم.

5 ابزار برتر ساخت دیسک USB بوتیبل برای ویندوز
1- Rufus

 

نرم‌افزار Rufus بدون شک بهترین برنامه رایگان برای ساخت مدیای بوتیبل است. با اپ Rufus با خیال راحت ویندوز 10 را روی کامپیوتر خود نصب کنید. یکی از ویژگی‌های مهم Rufus امکانات پیشرفته بسیار زیاد برای ساخت درایو بوتبیل است. کاربران با استفاده از Rufus می‌توانند برای هر دو مدل پارتیشن GPT و MBR فلش USB بوتیبل بسازند. ویژگی خوب دیگر این برنامه امکان ساخت دیسک USB بوتیبل برای تمامی سیستم‌ عامل‌ها شامل لینوکس، ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 است.

2-PowerISO

 
 

برنامه PowerISO صرفا فقط یک ابزار ساخت فلش USB بوتیبل نیست، بلکه بیشتر یک ابزار خواندن و کار با فایل‌های ایمیج است. کاربران با PowerISO می‌توانند فایل‌های ISO را باز، اکسترکت، رایت، ویرایش، فشرده، رمزگذاری و تبدیل کنند یا این‌که آن‌ها را رایت کنند. یکی از ویژگی‌های عالی PowerISO امکان ساخت دیسک USB بوتیبل است. برای این کار از منوی کشویی داخل برنامه ‘Create Bootable USB’ را انتخاب و سپس فایل ISO و دیسک USB را مشخص کنید. نرم‌افزار PowerISO سریع است و به‌ سادگی دیسک USB بوتیبل می‌سازد.

3-.UNetbootin

 
 

یکی دیگر از برنامه‌های فوق‌العاده موجود برای ساخت فلش USB بوتیبل UNetbootin است. از امکانات خوب این برنامه قابلیت ساخت دیسک USB بوتیبل لینوکس است. توجه داشته باشید که UNetbootin برای ساخت دیسک USB بوتیبل لینوکس طراحی شده اما می‌تواند دیسک USB بوتیبل ویندوز هم بسازد. بنابراین در صورتی که قصد دارید با استفاده از UNetbootin دیسک USB بوتیبل برای ویندوز بسازید نباید انتظار ویژگی‌های زیادی را داشته باشید. با این برنامه حتی می‌توانید دیسک نجات آنتی‌ویروس بسازید.

4-Windows USB/DVD Tool

 
 

همان‌طور که از اسم این برنامه مشخص است، Windows USB/DVD Tool صرفا ابزاری برای ساخت دیسک USB بوتیبل برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز است. این برنامه علاوه بر ساخت دیسک USB بوتیبل می‌تواند سی‌دی یا دی‌وی‌دی بوتیبل هم بسازد. با توجه به‌ این مسئله که Windows USB/DVD Tool فقط برای ویندوز ساخته شده، کار با آن خیلی ساده است. کافی است دیسک USB خود را به‌ سیستم وصل کنید، فایل ISO ویندوز مورد نظرتان را انتخاب کنید و سپس روی "Create" کلیک کنید. در عرض چند دقیقه دیسک USB بوتیبل شما با ISO ویندوز انتخاب شده ساخته و آماده می‌شود.

5-Universal USB Installer

 
 

نام این برنامه حاکی از قابلیت آن برای ساخت دیسک USB بوتیبل برای تقریبا تمام سیستم‌ عامل‌های موجود است. مهم نیست که می‌خواهید دیسک بوتیبل ویندوزی بسازید یا لینوکس، Universal USB Installer قادر است برای هر سیستم‌ عاملی دیسک USB بوتیبل بسازد. زمان ساخت دیسک USB بوتیبل در این برنامه در مقایسه با سایر مواردی که در بالا اشاره شد کمتر است.


https://www.shabakeh-mag.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید