پاورپوئینت
۱۳۹۷-۰۹-۱۷
تبديل فايل هاي پاورپوينت به ويدئو در آفيس 2010
در صورتي كه از نسخه 2010 آفيس استفاده مي كنيد مي توانيد با استفاده از اين ترفند ارائه هاي پاورپوينت خود را به يك فايل ويدئويي تبديل كنيد.

در صورتي كه با نرم افزار Microsoft PowerPoint كار كرده باشيد حتماً مي دانيد در صورتي كه فايل نهايي ارائه ي خود را به يك كامپيوتر ديگر منتقل كنيد همواره مشكلاتي نظير عدم نصب بودن مجموعه نرم افزاري آفيس بر روي اين كامپيوتر و يا به هم ريختن فايل پاورپوينت وجود دارد. از اين رو شايد دوست داشته باشيد تا بتوانيد فايل پاورپوينت خود را به يك فايل ويدئويي تبديل كنيد و از اين فايل ويدئويي جهت ارائه استفاده نماييد. در صورتي كه از نسخه 2010 آفيس استفاده مي كنيد مي توانيد با استفاده از اين ترفند ارائه هاي پاورپوينت خود را به يك فايل ويدئويي تبديل كنيد. لازم به ذكر است فايل ويدئويي ساخته شده كاملاً مشابه با آن چيزي است كه در پاورپوينت طراحي كرده ايد و قالب و نوشته هاي فارسي و رنگ هاي به كار گرفته شده تغييري نخواهد كرد. حتي در صورت استفاده از افكت هاي مختلف براي نمايش اسلايدها اين موارد نيز لحاظ خواهد شد. علاوه بر اين شما مي توانيد بر روي هر اسلايد با صداي خودتان و از طريق ميكروفون، توضيحات مورد نياز را ضبط كنيد تا به هنگام نمايش هر اسلايد در ويدئو توضيحات شما پخش شود.

بدين منظور:
ابتدا فايل ارائه خود را در Microsoft PowerPoint 2010 باز نماييد.
سپس از نوار بالاي صفحه، به منوي File رفته و بر روي Save & Send كليك نماييد.
سپس بر روي Create a Video كليك كنيد.

در اين صفحه مي توانيد حجم و كيفيت فايل ويدئوي خروجي را انتخاب كنيد. براي اين كار بر روي عنوان Computer & HD Displays كليك كنيد تا دو گزينه ديگر نمايش داده شود. اين دو گزينه هدف و منظور شما از ايجاد اين فايل ويدئويي را مورد پرسش قرار مي دهند. در صورتي كه حجم فايل نهايي برايتان مهم نيست و قصد داريد آن را با كيفيت بالا ذخيره كنيد گزينه Computer & HD Displays را در حالت انتخاب باقي بگذاريد، در غير اين صورت يكي از دو گزينه ديگر را انتخاب كنيد.

مورد بعدي كه بسيار نيز كاربردي است امكان ضبط صداي خود و ايراد توضيحات بر روي ويدئو و هر اسلايد است. بدين صورت كه مي توانيد با كليك بر روي گزينه Use Recorded Timings and Narrations و سپس انتخاب گزينه Record Timings and Narrations با استفاده از ميكروفون كامپيوتر، بر روي هر اسلايد توضيح دهيد. اين قابليت زماني كاربردي است كه خود شما براي ارائه حاضر نباشيد و فردي كه ويدئو را مشاهده مي كند بتواند از توضيحات شما بر روي هر اسلايد استفاده كند.

گزينه Seconds to spend on each slide نيز مدت زمان نمايش هر اسلايد بر حسب ثانيه در ويدئو را نشان مي دهد كه مي توانيد آن را به دلخواه خود وارد نماييد. اسلايدهايي كه بر روي آن ها صدا ضبط كرده ايد از اين قاعده مستثني هستند و زماني به اسلايد بعدي مي رويد كه توضيحات شفاهي شما بر روي اسلايد تمام شده باشد.

در نهايت بر روي Create Video كليك كنيد و محل ذخيره فايل ويدئويي را انتخاب نماييد.

خواهيد ديد كه فايل با فرمت WMV در محل مورد نظر ذخيره خواهد شد. مدت زمان ذخيره فايل به محتواي فايل پاورپوينت بستگي دارد و در نوار پايين نرم افزار مي توانيد درصد تكميل شدن ذخيره سازي فايل خروجي ويدئو را مشاهده نماييد.

 

http://www.beytoote.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید