۱۳۹۳-۰۴-۲۹
نخستین قرآن نامرئی جهان در نمایشگاه قرآن
نخستین قرآن نامرئی جهان در نمایشگاه قرآن محسن خنجری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی برنا گفت: برای اولین بار در دنیا قرآن نامرئی را به رشته تحریر در آوردم. تاکنون آیات قرآن به طرق مختلف و روی جنس‌های متفاوتی از طلا گرفته تا مس و … نوشته شده است. اما تاکنون فردی قرآن را »
محسن خنجری در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی برنا گفت: برای اولین بار در دنیا قرآن نامرئی را به رشته تحریر در آوردم. تاکنون آیات قرآن به طرق مختلف و روی جنس‌های متفاوتی از طلا گرفته تا مس و … نوشته شده است. اما تاکنون فردی قرآن را به شکل نامرئی ننوشته است.
او اضافه کرد: نوشتن این قرآن برایم شکل یک معجزه دارد و به نوعی به من الهام شده است. چرا که ۲ سال قبل مسیر زندگیم بر اثر یک اتفاق تغییر کرد، طوری که تصمیم گرفتم توبه کنم و به گونه‌ای دیگر زندگی‌ام را در پیش بگیرم.
وی ادامه داد: در طول این مدت سوره‌های قرآن را به با خط نستعلیق برای خودم می‌نوشتم تا این‌که شبی خواب دیدم که قرآن را به شکل نامرئی به رشته تحریر در آوردم. و  حتی شیوه‌های نگارش آن هم به من آموزش داده شد . فردای آن روز هم نذر کردم که  این شیوه را با هر هزینه و شکلی که شده به سرانجام برسانم. ناگفته نماند در حال حاضر دو نسخه از این کتاب را تهیه کرده‌ام و قرار است یک نسخه را به بارگاه مقدس امام رضا و نسخه دیگر را اگر سعادت داشته باشم به بیت رهبری و مقام معظم رهبری تقدیم کنم.
خنجری تصریح کرد:چون برای نگارش این متون به اشعه مادون قرمز احتیاج دارم روزی بیشتر از ۲ ساعت نمی‌توانم روی آن کار کنم تمام سوره‌های قرآن در این نوع نگارش به شکل نامرئی است و به جز کلمه مبارک «الله» که با رنگ طلایی نوشته شده شما نمی‌توانید کلمات را با چشم غیر مسلح رویت کنید.
این خطاط اظهار داشت: با وجود این‌که از سوی کلکسیون‌دارهای مطرح پیشنهادهای هنگفتی حتی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان را داشتم اما به خاطر نذری که کرده بودم حاضر به فروش این کتاب نشدم . در طول کار افراد زیادی به مراجعه کردند و گفتند که هزینه نگارش کلمه مبارک «الله» را می‌دهیم تا آن را به شکل طلاکوب بنویسم اما من نپذیرفتم چرا که دوست داشتم این کار را با هزینه شخصی انجام دهم.
او در پایان گفت: ما باید با کارهای بزرگی نظیر نگارش قرآن به شیوه‌های مختلف نام این کتاب مقدس را در دنیا طنین انداز کنیم. امیدوارم این کتاب که برای اولین‌بار در جهان انجام می‌شود برای همه ما برکت آفرین باشد.

منبع :خبرگزاری برنا

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید