کتابخانه دیجیتالی
۱۳۹۵-۰۳-۲۹
کتابخانه دیجیتالی: مبانی نظری، محتوا، ساختار، سازماندهی، استانداردها و هزینه ها (همراه با نگاهی به برخی کتابخانه های دیجیتالی خارجی و داخلی)
در این کتاب کلیاتی درباره کتابخانه های دیجیتالی، مشکلات، استانداردها، هزینه ها و سازماندهی منابع دیجیتالی بیان شده است.
کتابخانه دیجیتالی: مبانی نظری، محتوا، ساختار، سازماندهی، استانداردها و هزینه ها (همراه با نگاهی به برخی کتابخانه های دیجیتالی خارجی و داخلی)/ تهیه و تدوین: فاطمه نبوی؛ با راهنمایی و همکاری رحمت الله فتاحی.- مشهد: سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ‎۱۳۸۴.
‎۲۷۲ص.: مصور، جدول.- ( انتشارات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مراکز اسناد آستان قدس رضوی؛ ‎۵۴)
ISBN: 964-6429-33-5.‎
واژه نامه.
کتابنامه: ص.۲۵۹-‎۲۶۳؛ همچنین به صورت زیرنویس.
موضوع: ۱.کتابخانه‌های الکترونیکی. ‎۲.کتابخانه‌های الکترونیکی -- استانداردها. ‎۳.شبکه‌های اطلاع‌رسانی کتابخانه.
شماره دیویی: ک 269 ن 025/04


آنچه در این کتاب می خوانید: فصل اول، کلیاتی در باره کتابخانه‌های دیجیتالی؛ فصل دوم، چالشها و مشکلات موجود در ایجاد کتابخانه‌دیجیتالی؛ فصل سوم، استانداردهای‌کتابخانه‌دیجیتالی و فصل چهارم، انتخاب قالب داده‌ها درکتابخانه دیجیتالی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل پنجم، به چند نمونه مطالعات انجام شده در خصوص هزینه‌های دیجیتال‌سازی و ایجاد کتـابخانه‌دیجیتالی اشـاره می نماید؛ مؤلف در فصل ششم، به مسئله مهم سازماندهی منابع دیجیتالی داخل و خارج از کشور را بررسی کرده است. در فصل نهم، کلیاتی درباره کتابخانه دیجیتالی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌هاو مرکز‌اسناد‌آستان قدس رضوی که پیگیری آن منجر به نگارش این کتاب شده بیان می شود.در پایان کتاب نیز آیین‌نامه کتابخانه دیجیتالی سازمان آورده شده است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید