سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی
دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره کتاب سال رضوی عنوان کرد:

ارسال 410 اثر به دبیر خانه جشنواره سیزدهمین دوره جشنواره کتاب سال رضوی

۱۴۰۱/۰۴/۲۹

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی قیصری نیک با بیان این خبر گفت: آثار رسیده به جشنواره سیزدهم کتاب سال رضوی در مرحله نخست ارزیابی اولیه شده که پس از غربالگری و ارزیابی اولیه 199 اثر از بین این آثار به مرحله داوری را یافته و 118 اثر از اتقان علمی برای رسیدن مرحله نهایی داوری و ارزیابی توسط ارزیاب دوم برخوردار بوده است.  
وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره آثار رسیده در چهار مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از طی مراحل 39 اثر برای دست‌یابی به رتبه‌های برتر رای هیئت علمی را بدست آوردند .
قیصری به پیشینه‌ای از برگزاری جشنواره کتاب سال رضوی نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره از سال 1389 به میزبانیِ سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می شود که دو دوره اولیه آن در شهر همدان و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.
وی ادامه داد: از دوره سوم آستان قدس رضوی عهده‌دار برگزاری این جشنواره شده است که در مجموع، طی دوره‌های سوم تا دوازدهم، بیش از 3 هزار 432 اثر به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، کره‌ای، اردو، هندی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، روسی، مالایی، سواحلی، گجراتی، میانماری، تاجیکی، ازبکی، چینی، کره‌ای و اسپانیایی به دبیرخانه جشنواره کتاب سال رضوی رسیده است.
گفتنی است؛ جشنواره کتاب سال رضوی، در راستای جلب آثار دانشمندان و نویسندگان برای غنای بیشتر داشته‌های علمی و فرهنگی گنجینه طراحی و اجرا می‌شود که تا کنون توانسته است آثار بسیاری از مشتاقان فرهنگ رضوی را از دورترین نقاط جهان به سوی خود جلب کند.

منبع:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید