سيميائية الانسان الناقص في النثر العربي القديم
۱۳۹۸-۰۵-۲۸
سيميائية الانسان الناقص في النثر العربي القديم/ نسرين السنوسي.- تونس: الدار التونسية للکتاب، ‎۲۰۱۷م. مختصری از کتاب انسان ناقص در ادبیات قدیم عرب

سيميائية الانسان الناقص في النثر العربي القديم/ نسرين السنوسي.- تونس: الدار التونسية للکتاب، ‎۲۰۱۷م.
مختصری از کتاب انسان ناقص در ادبیات قدیم عرب
مولف در این کتاب مقدمتا بخشی را نسبت به شناخت انسان شروع کرده و انسان را از زوایای مختلف فرهنگی مذهبی جغرافیایی مورد بحث و بررسی قرار داده است. بخش مهم دیگر این کتاب راجع به خلقت انسان و چگونگی پیدایش او بر روی کره زمین است. با پژوهشی مفصل راجع به قبل از انسان و زندگی او بر روی این کره خاکی ارائه نموده است، که موجوداتی از نوع جن و اجنه قبل از انسان بر روی زمین زندگی میکردند البته با شواهد و دلائل فرهنگی و مذهبی و عقاید ادیان گذشته و اسلام .
مولف محترم ابتدا کمال و نقص را مورد بررسی قرار داده و بر مبنای این تکامل و تناقص روی انسان ناقص پژوهشی انجام داده که منظور از انسان ناقص چیست و چه صفات ونشانه‌هایی دارد. نویسنده بررسی‌هایش را از نظر ظاهر و باطن روی انسان ناقص بررسی کرده و بعد عقاید فلاسفه و اسطوره های قدیم عرب را بیان نموده و عقاید قدیم و تقریبا علوم جدید انسان ناقص را بررسی کرده است. منظور مولف از بیان انسان ناقص از نظر ظاهر و باطن می باشد .
مثلا در جدولهای مختلفی منحنی انسان ناقص را بررسی نموده و بصورت جدولهایی در کتابش عنوان نموده است. مثلا معیار تمامی اعضای بدن انسان را بر روی
افرادی که به نوعی نقص فکری و جسمی دارند بصورت نمودار ارائه کرده بعنوان نمونه: افرادی که پشتکار و همت بلند و طبعی سخی دارند معمولا القامه چهره زیبا و رنگ سفید و گردنی کشیده و دندانهای مرتب و بینی قلمی و شکمی معتدل با ساق پای بلند میباشند.  یا افرادیکه قدشان بلندتر از معمول مردم است اگر برامدگی شکم داشته باشند و قوسی کمرشان زیاد باشد این گونه افراد دارای ضعف اراده و تصمیم گیری خوبی نیستند و معمولا با خیالات واهی زندگی میکنند .
یا مثلا افراد شرور و قاتل و دزد دارای ویژگیهای خاصی از نظر اندام ظاهری میباشند مثلا چشمانشان فلان حالت، شکمشان بزرگ و طول گردنشان کوتاه و رنگ چهرشان گندمگون میباشد. البته در این زمینه مفصل مولف بر روی نقص انسان که چه عوامل و علائمی از یک انسان ناقص بنا بر میزان نقصش دارا میباشد، انسان ناقص را مبنای قوه عقل و تفکر مورد بررسی قرار داده و میزان نقص انسان را نقص در عقل او می داند که طبیعتا بر روی اعضای بدن او نمایان میشود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.