سه شهيد: گفت‌وگويي صريح با همسران سه شهيد شاخص انقلاب، نويسنده: حميد داودآبادي
۱۳۹۸-۰۶-۰۶
ناگفته‌هایی از زندگی معلم شهید محمدعلی رجایی از زبان همسرش در این اثر بیان شده است.

8 شهریور 1398 روز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر
معرفی کتاب: سه شهيد: گفت‌وگويي صريح با همسران سه شهيد شاخص انقلاب/ نويسنده: حميد داودآبادي.- قم: شهيد کاظمي، ‎۱۳۹۵.
ناگفته‌هایی از زندگی معلم شهید محمدعلی رجایی از زبان همسرش در این اثر بیان شده است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در اولین روزهای بازشدن مدارس در سال 1358، همواره چهره‎ی مردی بر صفحه تلویزیون ظاهر می‌شد که برای دانش‎آموزان بسیار آشنا بود. آن مرد، در حالی که کتاب‌های درسی سال‌های مختلف را جلوی خود داشت، بخش‎های حذف شده‌ی کتب درسی زمان شاه را اعلام می‎کرد.
بعدها همو که ظاهرا شغل اصلی‌اش معلمی بود، شد وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی. سالهای 59 و 60 که اوج فعالیتهای منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب بود، نام او بیش‌تر برزبان‌ها افتاد. آن جا که هواداران گروه‌های کمونیستی و منافقین، در ضدیت با اصلاحات وی در نظام طاغوتی آموزش و پرورش، شعار می‌دادند:" رجایی... رجایی وزیر ارتجاعی" و ما بچه‌مذهبی‌ها، در برابر آنان شعار می‌دادیم: "رجایی...رجایی وزیر انقلابی". از همان زمان معصومیت و صداقتی که در چهره‎ی آن مرد نمایان بود، برایم جذاب و دلنشین آمد. همان بود که پس از برکناری اولین رئیس جمهوری اسلامی ایران دکتر بنی صدر، در انتخابات ریاست جمهوری برای رجایی به فعالیت بسیار پرداختم و سرانجام شهادت مظلومانه‌ی او بعد از شهادت آیت‎الله بهشتی، داغی فراموش ناشدنی بر دلم نهاد.
همواره دوست داشتم بیشتر از شخصیت، منش و روش او بدانم. تا این که در تابستان 1377 هنگامی که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، سردبیری مجله‌ی تخصصی اسناد"پانزده خرداد" را بر عهده داشتم، فرصتی دست داد تا با خانم "عاتقه صدیقی" همسر ایشان، گفت‌و‌گویی صمیمی داشته باشم تا هم برای خود و هم برای شما، تصویر واضح‌تری از آن شهید عزیز تهیه کنیم. (حمیدداودآبادی،تابستان1392)
کتابخانه‌تخصصی‌ادبیات‌حرم‌مطهر‌رضوی، هر ماه با توجه به رویدادهای مذهبی‌و‌فرهنگی‌به‌معرفی‌کتب‌موجود‌در‌کتابخانه تخصصی‌ادبیات، و گرامی‎داشت این روزها در تقویم‌ادبی‌هرماه  پرداخته و مناسبتها را یادآور می‌شود. همچنین کتب معرفی شده علاوه بر تابلو اعلانات کتابخانه در وب‎سایت‎کتابخانه‌ی‎تخصصی‌ادبیات هم اطلاع‌رسانی می‎شود. آگاهی شما دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی در فزون باد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.