ساغري از بزم مولانا: تاويلها و حکايتهاي مثنوي مولوي به روايت سلطان ولد
۱۳۹۸-۰۶-۱۷
کتاب حاضر از سه فصل: طریقه مولویه به روایت سلطان ولد، بازتاب تاویلهای مولوی در مثنوی‌های سلطان ولد، بازتاب حکایت‌های مثنوی معنوی در مثنوی‌های سلطان‌ولد تشکیل شده است.

ساغري از بزم مولانا: تاويلها و حکايتهاي مثنوي مولوي به روايت سلطان ولد/ پژوهش و نگارش داود واثقي خوندابي؛ با مقدمه مهدي ملک‌ثابت.- قم: مجمع ذخائر اسلامي، ‎۱۳۹۸.
شماره دیویی: وگ/م849م31/1فا8
در ساغر مولانا، خمری است عجب گیرا
کز جرعه آن صهبا، کفر تو شود ایمان
آن می همه ایمان است، نور رخ رحمان است
چون مست شوی زان می، بینی رخ الرحمان
آثار مولانا خصوصا مثنوی معنوی و دیوان کبیر، از عظیم‌ترین میراث تفکر بشری است که می‌تواند در هر برهه‌ای از تاریخ، انسانها را از وادی جهل به سرزمین نور هدایت کند و موجبات رشد و اعتلای جامعه بشری را فراهم نمایدو نخستین فردی که به تبیین و تشریح اندیشه‌های مولانا پرداخت، فرزندش سلطان ولد است. وی یکی از متفکرترین اقطاب طریقه مولویه است که خود را میراث دار علم پدر می‌داند.
ولد را نیست علم و نی ولایت
جز آن علم و ولایت کش پدر داد
او به تقلید از مولوی آثاری چند آفرید و پرده از اندیشه‌های ژرف و عمیق پدر کنار زد. غور در آثار سلطان ولد، تشریح گفتمان مولانا و دیگر اقطاب طریقه مولویه است. تعبیرات بدیع وی از گفتار مولانا دریچه‌های جدیدی در عرصه عرفان می‌گشاید.
کتاب حاضر از سه فصل: طریقه مولویه به روایت سلطان ولد، بازتاب تاویلهای مولوی در مثنوی‌های سلطان ولد، بازتاب حکایت‌های مثنوی معنوی در مثنوی‌های سلطان‌ولد تشکیل شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.