آثار و برکات نماز اول وقت
۱۳۹۸-۰۶-۲۳

 

آثار و برکات نماز اوّل وقت» عنوان کتابی است به قلم ابوطالب نصیری که در 120 صفحه از سوی انتشارات مشهور به چاپ رسیده است. این کتاب زیبا و ارزشمند شامل آثار مادی، معنوی و اجتماعی نماز اول وقت، داستان های شگفت انگیز از آثار تقید و تعهد به نماز اولِ وقت و همچنین آثار آن در هنگام مرگ، برزخ و قیامت است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.
مولف در مقدمه کتاب آورده است:
چه رازی است در اولِ وقت که خوبان و پشگامان عرصه بندگی خداوند با رفتار و گفتار خود ما را به خواندن آن فراخوانده اند؟ چه رمزی است در اولِ وقت که با این که «عجله از شیطان است» ولی عجله کردن و شتاب برای رسیدن به نماز اول وقت، جایز و پسندیده می باشد؟ چه سری است در اولِ وقت که بزرگان ما، یکی از ویژگی های جوان موفق را کوتاهی نکردن نسبت به نماز اول وقت دانسته اند؟
گزیده‌ای از کتاب:

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا هاشمی نژاد فرمودند: یک پیرمرد مسنی در ماه مبارک رمضان به مسجد لاله زار می آمد. خیلی آدم موفقی بود. همیشه قبل از اذان در مسجد بود. به او گفتم حاج آقا شما خیلی موفق هستید، من هر روز که به مسجد می آیم می بینم شما زودتر از ما آمده اید جا بگیرید. گفت: نه آقا من هر چی دارم از نماز اولِ وقت دارم. بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم. مرحوم حاج شیخ حسنعلی، باغچه ای در نخودک داشت. به آنجا رفتم و ایشان را پیدا کردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم، دلم می خواهد هر سه را خدا در جوانی به من بدهد. یک چیزی یادم بدهید.فرمودند: چه می خواهی؟ گفتم: یکی این که دلم می خواهد در جوانی به حج مشرف شوم؛ چون حج در جوانی یک لذت دیگری دارد. (فرمودند: نماز اولِ وقت به جماعت بخوان.......

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.