آن بيست و سه نفر: خاطرات احمد يوسف‌زاده
۱۳۹۸-۰۷-۰۳

رهبر انقلاب درباره این کتاب نوشتند:

در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائیها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ معجزه‌گر اوست درود می‎فرستم و جبهه‌ سپاس بر خاک می‌سایم.

 یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم.

آنچه در کتاب آن بیست‌وسه نفر آمده شرح همین ماجراست که احمد یوسف‌زاده، خود در رشته تحریر درآوردن آن همت کرده است و نتیجه آن شده کتابی در چهار فصل که حوادث هرکدام از فصل‌ها منطبق بر یکی از فصول چهارگانه ‌سال است: ماجرای نوجوان‌هایی ١٥ تا ١٧‌سال که دیدارشان با صدام را می‌توان جزو ١٠واقعه‌ مهم دوران دفاع‌مقدس قلمداد کرد.

البته کتاب فقط شرح همین ماجرا نیست، بلکه روایت  ٨ماه از اسارت ٩ساله‌ احمد یوسف‌زاده، یکی از همین بیست‌و‌سه نفر است که با قلمی روان و ساده و در عین‌حال جذاب و توصیف‌گر نوشته شده است.

نویسنده به ‌خوبی توانسته حالات انسانی و موقعیت وقوع رویدادها را ترسیم کند تا از همین رهگذر، هم به شرح ماجرای پیش‌آمده برای خود بپردازد و هم مخاطب را با زندان‌های مخوف عراق و روزهای سخت اسرای ایرانی در این زندان‌ها آشنا کند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.