واحد مطالعات دفاع مقدس در کتابخانۀ رضوی افتتاح شد
۱۳۹۸-۰۷-۰۸
به مناسبت هفتۀ دفاع مقدّس، «واحد مطالعات دفاع مقدّس» در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

واحد مطالعات دفاع مقدس در کتابخانۀ رضوی افتتاح شد
به مناسبت هفتۀ دفاع مقدّس، «واحد مطالعات دفاع مقدّس» در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.
به گزارش گنجینۀ رضوی، مراسم افتتاح این واحد مطالعاتی با حضور جمعی از اندیشمندان حوزۀ دفاع مقدس و صاحب‌نظران این حوزه، ساعتی پیش در محل کتابخانۀ تخصصی ادبیاتِ کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی انجام شد.
معاون امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در این باره توضیح داد: این واحد مطالعاتی با حدود 9 هزار منبع چاپی و یک هزار منبع غیرچاپی شامل منابع شنیداری و دیداری و پایگاه‌ها با موضوع دفاع مقدس، به همت اندیشگاه رضوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادۀ ارائه خدمات به پژوهشگران این حوزه است.
حسین خسروی، هدف از راه‌اندازی این مرکز را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از طریق تهیه و گردآوری کلیۀ آثار حوزۀ ادبیات دفاع مقدس خواند و افزود: ایجاد اتاق فکری برای سازمان‌ها و مؤسسات فعال در حوزۀ دفاع مقدس در راستای برنامه‌ریزی‌های مشترک در جهت ارائه به جامعه و فعال‌سازی گروه‌های علمی و پژوهشی، برگزاری نشست‌های تخصصی، انـجام پژوهش‌های علـمی و کاربردی در خصوص دفاع مقدس، تربیت پژوهشگر و نیروهای متخصص در حوزۀ ادبیات مقاومت،ترویج ادبیات مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و انتقال آن به نسل‌های آینده، راه‌اندازی پایگاه دیجیتالی به منظور ایجاد ارتباط علمی با پژوهشگران و صاحب‌نظران، مجموعه‌سازی و جمع‌آوری کتب، پایان‌نامه‌ها، نشریات و محصولات صوتی، تصویری و... و بهره‌برداری مناسب از توانمندی‌های کلیه سازمان‌های مرتبط با این حوزه از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.
در ادامه، مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با ابراز این‌که باید علم اجمالی را به علم تفصیلی تبدیل کرد تا بتوان از آن استفاده کرد، ادامه داد: باید آن نیروی روحانی عظیمی را که در جبهه‌های جنگ منشأ تحول بزرگی شد که برای جهان غیرقابل درک بود و در مقابل چشم انسان‌های عاقل به حقیقت ظاهر گشت، شناسایی نموده و آن را در حوزه‌های مختلف سیاست، اجتماع، اقتصاد، مسائل خانواده، رشد علمی و... مدل‌سازی کنیم.
دکتر محمدعلی موحدی محصل توس بر لزوم راه‌اندازی این مرکز تأکید کرد و گفت: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی پیوسته گام‌های بلندی را در راستای اعتلای فرهنگ غنی این کشور و بالابردن سطح علمی و دینی جامعه برداشته است و افتتاح این کتابخانه نیز گام مؤثری در جهت تمرکز بر ابعاد مختلف دفاع مقدس و بهره‌برداری از آن در دیگر مسائل روز و نیازهای جامعه است که امید است پس از این شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.
سپس نسرین کمالی‌پور، کارشناس کتابخانۀ تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی، با بیان این‌که پیش از این پیوسته فعالان هنرمند و پژوهشگر حوزۀ دفاع مقدس در راستای پژوهش‌های خود درخواست راه‌اندازی مرکزی جامع در حوزۀ مطالعات دفاع مقدس را ابراز کرده‌اند تصریح کرد: خلأ چنین مرکزی با موضوع دفاع مقدس پیوسته در این سازمان احساس می‌شد و از دیگر برنامه‌هایی که برای آن پیش‌بینی شده است، می‌توان به نیازسنجی پژوهشی در موضوع ادبیات پایداری و ایجاد تعامل علمی با سایر مراکز و سازمان‌های تحقیقی و پژوهشی و دانشگاهی اشاره کرد.
در پایان این نشست، از واحد مطالعات دفاع مقدس در محل کتابخانۀ تخصصی ادبیات کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی با حضور مسئولان کتابخانۀ رضوی و صاحب‌نظران رونمایی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.