حافظ و شاعران روس
۱۳۹۸-۰۷-۰۹
کتاب حافظ و شاعران روس دربردارنده شرح حال فعالیت‌های ادبی بیست و چهار شاعر از سرزمین روسیه و ترجمه و تحلیل اشعاری از آنها درباره حافظ است.

حافظ و شاعران روس/ تاليف مرضيه يحيي‌پور، جان‌اله کريمي مطهر.- تهران: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات، ‎۱۳۹۷.
علاقه به شاعران ایران از دیرباز در مکاتبات نویسندگان و شاعران روس مشهود است. جایگاه غزلیات حافظ در میان اهل ادب روسی از ابتدای حضورش در روسیه تا به امروز والا ارزیابی می شود. بیشترین اشنایی روس‌ها با حافظ از طریق آثار و اندیشه‌های گوته صورت گرفته است. از دلایل عمده توجه شاعران روس به خواجه شیراز را می توان تاثیر پذیری گوته از حافظ دانست.
کتاب حافظ و شاعران روس دربردارنده شرح حال فعالیت‌های ادبی بیست و چهار شاعر از سرزمین روسیه و ترجمه و تحلیل اشعاری از آنها درباره حافظ است. سروده ها و نوشته‌های این کتاب مانند کتاب سعدی و شاعران روس، اختصاص به شاعرانی از سده های نوزدهم و بیستم دارد که اشعار خود را پیش از 1990 میلادی درباره حافظ و آثارش سروده اند. اشعاری که در این کتاب آمده است، همه آنها در زبان مبدا دارای سطح گفتار و بلاغت یکسان نیستند؛ بنابراین در زبان مقصد نیز گاهی از نظر سبک و شیوایی سخن بسیار با یکدیگر متفاوتند.
مخاطبان کتاب، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی، روسی، ادبیات تطبیقی و همچنین کلیه دانش پژوهان و حافظ پژوهان ایرانی و خارجی است که توسط دکتر مرضیه یحیی پور و دکتر جان اله کریمی مطهر در 320 صفحه توسط موسسه انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است .  

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.