يک کوانتوم، عرفان و درمان (تئوري شعور، پزشکي هوميوپاتي)/ مسعود ناصري
۱۳۹۸-۰۹-۱۸
کتابی از کتابخانه تخصصی ادبیات معرفی می‎شود که نتیجه دوازده سال دوندگی مولف به دنبال یافتن پاسخ به پاره ای از پرسش ها است که ذهنش را از دوازده سالگی به خود مشغول داشته است.

يک کوانتوم، عرفان و درمان (تئوري شعور، پزشکي هوميوپاتي)/ مسعود ناصري.- تهران: اشراقيه
کتابی از کتابخانه تخصصی ادبیات معرفی می‎شود که هر چند موضوع عالب کتاب ادبیات نبوده و بخش عرفان آن را به کتابخانه ادبیات کشانده است ولی اثری پرجاذبه است و نتیجه دوازده سال دوندگی مولف به دنبال یافتن پاسخ به پاره ای از پرسش ها است که ذهنش را از دوازده سالگی به خود مشغول داشته است.

کتابی را که در دست دارید نتیجه دوازده سال دوندگی ام به دنبال یافتن پاسخ به پاره ای از پرسش ها است که ذهنم را از دوازده سالگی به خود مشغول داشته بود. در پی رشته هایی گوناگون مانند مکانیک، فیزیک اتمی، هوا – فضا، ریاضیات کاربردی، کامپیوتر، عرفان و پزشکی شدم تا شاید دری به رویم گشوده شود. سال ها را با فرهنگ های گوناگون نشست و برخاست کردم و مدت ها بر آستان بسیاری که آنها را " بیرون " دانستم چشم به راهی کشیدم. پای سخنان بسیاری از نکوپنداران نیک کردار ایرانی، عرب، هندی، چینی، |ژاپنی ، روسی، اروپائی، تبتی، مکزیکی، اسپانیولی، پروئی، سرخسپوست، آفریقائی، و ..... نشستم. کوه ها، دشت ها، بیابان ها و دریاهای زیادی شاهد دارم که زیبایی دردها و رنجهایم را شریک بودند و وای اگر بدانید با چه شکیبایی! تا آن که شبی کاردانی تیزهوش پنهانم بگفت آنچه را سزاوار دانست از سر می فروش!
کتابم یا بهتر بگویم کتابمان، مجموعه ای است از شاخه های گوناگون " یک " علم، فلسفه، عرفان، فیزیک، بیولوژی و پزشکی. انسانی را تعریف می کند که شیخ در روز روشن با چراغ در جستجویش بود ( دفتر شش ). به انسانی می پردازد که شیخ حتی در تاریکی هم وی را می دید، ولی انسانش قبول نداشت ( دفتر پنج ) بر پایه چنان برداشتی، انسان سالم و بیمار را تعریف می کند ( دفتر پنج و شش ) در تلاش است که زندگی را به زندگان بشناساند تا شاید بیشتر قدرش را بدانند ( دفتر دو ) به دنبال یافتن تعریفی درست برای " واقیت " است ( دفتر سه و چهار ). از ناکامی ها می گوید و از آن عده که برای بازگرداندن انسان به سلامتی تنها با معلول ها می جنگند انتقاد می کند ( دفتر پنج ) از اندر خم کوچه ماندنمان سخن می گوید و آبی که هر چیز می تواند باشد مگر آبی ( دفتر یک )
نوشتن این کتاب دو سال و اندی به درازا کشید. برایم مشکل بود که فیزیک، پزشکی و فلسفه را درکنار هم قرار دهم و هنوز انسجام فکر در نوشتن داشته باشم. مشکل تر آنکه بخواهم از معادلات ریاضی چشم پوشی کنم و به زبان ساده بنویسم. با تمام اینها کتابمان مطالب تازه بسیاری دارد و از آن جمله، ارائه بحثی نو در فیزیک با عنوان " تئوری شعور ". کاربردهای این تئوری در فلسفه، بیولوژی، کشاورزی، پزشکی، و ....دست آوردهای جدید زیادی ارائه کرده است که عبارتند از:
دیدگاهی جدید در بیولوژی
تفکری نوین در فیزیک
تئوری جدیدی در فیزیک
تعریفی نو از " استعداد ابتلاء " به بیماری
تعریف تازه ای از " قدرت بیماری زائی " یک میکرو ارگانیسم ( وبرولنسی )
تعریفی جدید از " سلامتی " و " بیماری "
تفکری نوین برای مداوا و معرفی یک پزشک جدید
روش جدیدی برای واکسیناسیون بدون عارضه جانبی
توجیه بیماری ایدیوپاتیک
توضیح پس زدن اعضای پیوندی از بعدی متفاوت
توجیه بیماریهای اتوایمیون و بحث بر روی امکان مداوای آنها
توضیح ایدز با نگرشی تازه
تعریفی مستدل از ذهن و به کار گیری این تعریف به عنوان معیاری جهت سنجش شدت بیماری
یافتن تنه مشترک شاخه های عرفان ، فلسفه، فیزیک، بیولوژی و پزشکی

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.