زنگ کتاب در کتابخانه تخصصی ادبیات با حافظ و فردوسی
۱۳۹۸-۰۹-۱۸
اجرای زنگ کتاب در کتابخانه تخصصی ادبیات برای دختران بازدید کننده از کتابخانه در یک روز سرد زمستانی


از جمله فعالیت‌های فوق برنامه کتابخانه‌تخصصی‌ادبیات‌حرم‌مطهر‌رضوی، با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی، برگزاری جلسات زنگ کتاب است.
کتابخانه تخصصی ادبیات در تاریخ 1390/2/17 با حضور تولیت عظمای آستان قدس رضوی حجت ا لاسلام و المسلمین واعظ طبسی(ر) به طور رسمی افتتاح شد. این کتابخانه  به مساحت 200 متر مربع و با گنجایش 30 نفراست .
یادآور می شود، کتابخانه‌تخصصی‌ادبیات‌حرم‌مطهر‌رضوی، هر ماه با توجه به رویدادهای مذهبی و فرهنگی به معرفی کتب موجود در کتابخانه تخصصی ادبیات، و گرامی‎داشت این روزها در تقویم‌ادبی‌هرماه  پرداخته و مناسبتها را یادآور می‌شود.
کتابخانه‌تخصصی‌ادبیات‌حرم‌مطهررضوی، واقع در طبقه منهای یک کتابخانه مرکزی ، واقع در بست شیخ طوسی، مجموعه ای است که دارای بیش از 53000 نسخه کتاب چاپی به زبان و ادبیات فارسی و عربی است. همچنین لازم به ذکر است، کتابخانه‌تخصصی‌ادبیات‌حرم‌مطهر‌رضوی، هر ماه با توجه به رویدادهای مذهبی و فرهنگی به معرفی کتب موجود در کتابخانه تخصصی ادبیات، و گرامی‎داشت این روزها در تقویم‌ادبی‌هرماه  پرداخته و مناسبتها را یادآور می‌شود.
کتابخانه‌تخصصی‌ادبیات‌حرم‌مطهر‌رضوی، دارای بیش از 1700 نسخه پایان نامه، بیش از 2000منابع الکترونیکی ، بیش از  200نرم افزار ، بیش از 80 عنوان نشریه چاپی می باشد.
این کتابخانه امکاناتی از جمله استفاده اعضاء و محققان از منابع کتابخانه، اینترنت و پایگاه های تخصصی و جستجوی مقالات، ذخیره و یا پرینت اصل مقالات دارد. اکثرمراجعان این تالار اعضای کتابخانه ، دانشجویان، محققان، حوزه علمیه، و کلیه مهمانانی که نیاز به منابع زبان و ادبیات دارند، می باشد.
این کتابخانه دارای چند دستگاه رایانه جهت اعضاء و مراجعان است که محققان این کتابخانه تخصصی، می توان با استفاده از دستگاه های رایانه موجود  برای جستجوی منابع، اینترنت، پایگاه های ادبی، پایگاه نشریات کشور، پایگاه پایان نامه ها و پایگاه مقالات استفاده نمایند و چنانچه نیاز به تهیه پرینت از مقالات داشته باشند؛ می توانند از خدمات پرینت استفاده نمایند. از دیگر خدمات این کتابخانه تهیه بروشور مناسب بر روی تابلو اعلانات، تهیه تقویم‌ادبی‌هرماه و همچنین بروز رسانی اطلاعات ادبی در وب‎سایت‎کتابخانه‌ی‎تخصصی‌ادبیات در پستهایی مانند: اخبار، سلسله‎نشستهای‎ادبی‌خوانش‎متون‎کهن، ادبیات‎دفاع‌مقدس و...  است.
از جمله فعالیت‌های فوق برنامه کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی، با هدف ترویج خواندن متون ادبی کهن، برگزاری‌نشستهای ادبی است.
آموزه های فرهنگی اصیل ما ایرانیان در ادبیات فارسی به قدری ارزشمند است که می تواند راهگشای بسیاری از مسائل زندگی امروز باشد.

زنگ کتب فعالیتی دیگر است که به معرفی کتاب خوب و مناسب برای کودک تا سالمندی که امکان حضور در کتابخانه را ندارند به معرفی و خوانش کتاب میپردازد و در واقع کتاب را به خارج از فضای فیزیکی کتابخانه می برد.

گاه هم گروه های بازدید کننده در کتابخانه مهمان زنگ کتاب میشوند. مثل بیش از پنجاه دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستانی در بلوار طبرسی که در یک روز سرد و بارانی آذر ماه 1398 به کتابخانه تخصصی ادبیات آمدند و مهمان زنگ کتاب آن هم از نوع ادبی شدند.

معرفی دو کتاب ایرانمرد و توضیح نوجوانی فردوسی پاکزاد و معرفی کتاب فالهای شگفت انگیز حافظ در آستانه شب یلدا، هدیه ما به این عزیزان مشتاق کتاب و کتابخوانی و کتابخانه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.