خوانش کتاب جنون مجنون با حضور قهرمانان کتاب
۱۳۹۸-۱۰-۳۰
خوانش کتاب جنون مجنون با حضور قهرمانان کتاب در واحد مطالعات دفاع مقدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا علیه‎السلام

و فدیناه بذبح عظیم
سردار آب داد. سردار با اسب در باران آمد. سردار با ادب است. سردار ایرانی است. سردار ترسو نیست. سردار ایران را دوست دارد. سردار شهریار آزاده ای است. سردار شیرمرد است. سردار زنده است. ما سردار را دوست داریم. (نامه ی یک دانش آموز تقدیم به سردار سلیمانی عزیز)
یک ایران و یک شهادت عظیم
شهادت بهترین پاداش برای رشادت‌های سردار سلیمانی بود.
دی‌ماه سال‌۶۵ خاطرات بسیاری را در خودش ثبت کرده است؛ خاطراتی تلخ و شیرین که طعم شکست و پیروزی را درکنار هم دارد.
تا می‌شنویم «سوم خرداد» یاد آزادسازی خرمشهر می‌افتیم. سوم دی‌‌ماه هم یاد و خاطره کربلای۴ و شهادت مظلومانه غواصان را برای بسیاری از رزمندگان زنده می‌کند. این روزها حدود ۳۰۰هزار رزمنده برای عملیات کربلای۴ آماده می‌شدند؛ عملیاتی که حدود ساعت۲۲ آغاز شد و به روایت‌هایی کمتر از ۶ساعت، ۸ساعت یا ۱۰ساعت به پایان رسید و طبق آمار ثبت‌شده ۲هزار شهید داشت.
گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس‌ 1 مهر 98 با افتتاح واحد مطالعات دفاع مقدس و برگزاری نشستهای خوانش کتاب راهی برای رفتن از مریم عرفانیان، وقتی سایه ها جان می گیرند از محبوبه رضوی نیا و با حضور راوی خاطرات آقای طیب بقایی مقدم و حضورشان در واحد مهندسی رزمی، کتاب حماسه کاوه به قلم حمیدرضا صدوقی، حضور و معرفی آثار استاد سعید عاکف نویسنده کتاب خاکهای نرم کوشک، بزم باران و ... پرتیراژترین کتب دفاع مقدس و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی راهکارهای نگارش متون فاخر دفاع مقدس و  آینده پژوهی در تاریخ شفاهی ایران با مشارکت تاریخ شفاهی و بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تا رسیدن به خوانش کتاب جنون مجنون با حضور قهرمانان کتاب که به بیان  سردار قاآنی:
کتاب «جنون مجنون» فرصتی برای مطالعه عمیق وقایع دفاع مقدس است در زمانی که یاد رشادتهای سلیمان وش روزگار سردار سلیمانی عزیز غوغا می کند.
در کتاب «جنون مجنون»، به بیش از ۲۵۰ شهید، ۳۰ آزاده، ۶۰ جانباز و ۵۰۰ رزمنده تخریب و غواص بازمانده واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا(ع) اشاره شده است. یادشان مانا و راهشان پر رهرو.
کتاب «جنون مجنون» یکی از بهترین آثار ادبیات دفاع‌مقدس در خراسان است.
 با خواندن کتاب «جنون مجنون» مجموعه‌ای از احساسات را تجربه می‌کنید و شاید بهتر بود این کتاب «اشک‌ها و لبخندها» نام می‌گرفت. این کتاب دایره المعارف واحد تخریب لشکر 21 امام رضا(ع) است و نام 270 نفر از شهدای این واحد در کتاب بیان شده است. در واقع اینکه یک اثر تاریخ شفاهی نزدیک به رزم‌نامه و گزارش عملیات شود کار ارزشمندی است و می‌توان ساعت‌ها درباره زیبایی‌ها و جامعیت این کتاب صحبت کرد.
منبع اصلی کتاب خاطرات، تقویم‌های روزشمار سال‌های حضور در دفاع مقدس، نوشته‌های پشت عکس‌ها، نامه‌ها و دستخط‌های شهدا، وصیت‌نامه‌‍‌ها و دل نوشته‌های نویسنده و ... بود که جمع‌آوری، پیاده‎سازی، و تدوین آنها حدود پنج سال به طول انجامید.
همچنین در انتهای کتاب خود نیز، ۱۹ مورد اسناد، ۱۵ مورد نامه‌ها و دستخط شهدا و حدود ۱۰۰ عکس از زمان دفاع مقدس را قرار داده است، این کتاب سال ۹۶، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ناشران جهان اسلام در مشهد، از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، به عنوان کتاب برتر سال در حوزه ادبیات دفاع مقدس معرفی شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.