شکلات تلخ 70 درصد: چگونه مشکلات تلخ زندگي را با لذت بخوريم با مثنوي معنوي مولانا
۱۳۹۸-۱۱-۱۳
بهترین کتابی که ما را در راه رسیدن به این موفقیت کمک می‌کند، کتاب مثنوی معنوی مولاناست. ما از این گنجینه غنی کمک گرفتیم تا گنجی را که در رنج‌های زندگی وجود دارد، مانند شکلات تلخ نوش جان کنیم.

شکلات تلخ 70% چگونه مشکلات تلخ زندگي را با لذت بخوريم با مثنوي معنوي مولانا/ چکامه فاطمه خاوري، حسن زينلي.- تهران: تعالي،1395
همیشه در کودکی سوال من این بود که چرا ما باید رنج‌ها و سختی‌های دنیا را تحمل کنیم. به آدم‌های مختلف که نگاه می‌کردم، می‌دیدم ثروتمندان فقرا، عرفا و دانشمندان انسان‌های عاشق و .... همه در رنج هستند و با خود می‌گفتم آیا کسی که رنج می‌کشد بدبخت است و باید از آن گریزان بود؟ آیا رنج سازنده است یا سوزنده؟
به این نتیجه رسیدم که ما نباید از رنج گریزان باشیم و به دنبال فلسفه رنج برویم . فلسفه رنج یعنی به دست آوردن قدرت و به دنبال آن، رسیدن به خوشبختی. انسان‌های ضعیف و ترسو همیشه از رنج و رویارویی با مشکلات می‌هراسند و انسان موفق در پی راهی برای رهایی از رنج و سختی هستند و یکی ازعوامل موفقیت ما در زندگی، یافتن راه حلی‌ست برای کاستن از رنج‌ها و سختی‌ها.
بهترین کتابی که ما را در راه رسیدن به این موفقیت کمک می‌کند، کتاب مثنوی معنوی مولاناست. ما از این گنجینه غنی کمک گرفتیم تا گنجی را که در رنج‌های زندگی وجود دارد، مانند شکلات تلخ نوش جان کنیم.
کتاب شکلات تلخ 70% دارای 14 فصل است:
فصل اول: به نظر شما رنج گنج است؟!
فصل دوم: رنج از نظر اهل عرفان
فصل سوم: چرا ازدواج و عاشق شدن همراه با رنج است؟!
فصل چهارم: آیا جهان بیرون، دنیای درون ماست؟ یا زندگی ما انعکاس رفتارهای ‎ماست؟
فصل پنجم: تفاوت انسان‌ها اختاف نیست؟
فصل ششم: آیا دعاهایی که ما می‌کنیم به صلاح ما هستند و حتما باید برآورده شوند؟!
فصل هفتم: مراقبه چیست؟ و چگونه مراقبه کنیم؟ و تاثیر آن در زندگی چیست؟
فصل هشتم: چرا ترس در ما وجود دارد؟ آیا باید ترس را از بین برد؟
فصل نهم: اتفاقات خوب و بد زندگی
فصل دهم: ثروت چه نقشی در غم و شادی ما انسان‌ها دارد؟
فصل یازدهم: چرا بیماری در ما وجود دارد؟!
فصل دوازدهم: چرا باید درس بخوانیم و بیاموزیم؟!
فصل سیزدهم: رنج‌ها بال‌های پرواز برای رسیدن به اوج است؟
فصل چهاردهم: استعدادیابی
در نگاه اول، همه چیز خوشایند است مثل: درس خواندن و ازدواج کردن و بچه دار شدن، ادامه تحصیل و دریافت تخصص و حتی ثروتمند شدن و داشتن اندامی مناسب، داشتن شغل مورد رضایت و سفر کردن و آرزوی داشتن خیلی چیزهایی که دوست داریم. برای به دست آوردن این موارد باید سختی‌هایی را بگذرانیم و یا وقتی در آن مسیر هستیم به طور حتم در رنج و سختی خواهیم افتاد، چون تغییر ما را دگرگون می‌کند.
در همه موارد ذکر شده در بالا، تغییر باعث رنج و مشکلاتی می‌شود و اگر بخواهیم این موارد را کنار بگذاریم و اهمیتی به آن‌ها ندهیم مانند یک پرنده قفسی، همیشه دچار مشکل خواهیم شد و پیشرفتی نخواهیم کرد.
هر کدام از این مراحل را ما گذرانده و یا می‌خواهیم بگذرانیم ولی ما می‌دانیم برای به دست آوردن آن باید از رنج‌ها و سختی‌ها عبور کنیم.
هر انسان در هر مکان، زمان و مقامی باشد، می‌خواهد تغییر کند و هیچ وقت دوست ندارد زندگی او یکنواخت و خسته کننده باشد، پس انسان‌های موفق همیشه در تلاش هستند آنچه را میخواهند به دست بیاورند، پس زحمت می‌کشند و در راه‌های مختلف، مشکلات و رنج‌ها را پشت سر می‌گذرانند تا به هدف مطلوب برسند. ما همیشه زندگی همه مردم را از دور می‌بینیم و فکر می‌کنیم همه در آسایش و راحتی زندگی می‌کنند. ولی یک قانون وجود دارد: هیچ کس غول چراغ جادو ندارد که سریع به آنچه که می‌خواهد برسد. همه زحمت می‌ کشند و از رنج‌ها عبور می‌کنند تا بدین مرحله برسند. ما در اینجا برای شما غول چراغ جادو درست می‌کنیم تا بتوانید زندگی خود را تغییر دهید و آن غول چراغ جادو را که همان تلاش و رنج و سختی است، در اختیار خود بگیرید.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.