منابع اهدايي بيت مرحوم دكتر سيد علي اردلان جوان
۱۳۹۸-۱۱-۱۳
منابع اهدايي بيت مرحوم دكتر سيد علي اردلان جوان به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در تاریخ 24 دی ماه 1398

یکی از ادبا و فضلای خراسان استاد دکتر سید علی اردلان جوان بود.
 دکتر اردلان جوان در سال 1324 در شهر مقدس مشهدالرضا(ع) متولد شد. در سال 74 در رشتۀ ادبیات فارسی دکتری گرفت و رسالۀ او تصحیح و تحقیق دستوراللغة یا الخلاص ادیب نظنزی بود. او استاد دانشگاه و همزمان مدیر مسئول مجله علمی، پژوهشی کتابداری و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی بود. در سال‏های 1351 تا 1357 رئیس موزه آستان قدس رضوی و از سال 1372 تا 1377 ریاست اداره کل کتابخانه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را بر عهده داشت. تدوین  فهرست کتب خطی کتابخانه استان قدس رضوی، نگاهی به موزه مرکزی آستان‏ قدس‏رضوی، تجلی شاعرانه اساطیر و روایات تاریخی و مذهبی در اشعار خاقانی، تصویرهای زیبا در اشعار خاقانی از جمله آثار اوست.
وی مدیری فروتن و خوشرو بود و با ادب و احترام با همگان همکاری می نمود. وی در دوران مسئولیت خود، خدمات ارزنده ای به موزه و کتابخانۀ آستان قدس رضوی کرد. روحش شاد و مشمول رضوان و رحمت ربوبی باد.
منابع اهدايي بيت مرحوم دكتر سيد علي اردلان جوان
در تاريخ 98/10/24 از ساعت 15 الي 18 به همت مسئول محترم بخش سفارش و فراهم آوري منابع سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی: جناب آقاي حكم آبادي، آقاي درخشان نماينده اداره مطبوعات، چهار نفر همكاران خدمات و دو راننده در منزل مرحوم آقاي دكتر سيد علي اردلان جوان حضور يافته و منابع اهدايي در حضور سركار خانم ريحانه سادات اردلان جوان، دختر مرحوم پس از ممهور شدن به مهر ايشان، بسته بندي و به وسيله دو خودرو به بخش سفارش کتابخانه منتقل گرديد. منابع در بخش سفارش بازگشايي شد. كتابها و پايان نامه ها شمارش و آماده جستجو در نرم افزارهاي سيمرغ و سافام شد و نشريات نيز پس از شمارش به بخش مطبوعات منتقل گرديد. آمار آن به شرح ذيل مي باشد:
قرآن كريم: 11 نسخه
كتاب فارسي و عربي: 2029 نسخه
كتاب جيبي: 331 نسخه
كتاب لاتين: 16 نسخه
پايان نامه: 128 نسخه
نشريه: 911 شماره
جمع كل: 3426

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.