جريان طليعه نمايشنامه‌نويسي در ايران
۱۳۹۹-۰۴-۱۲
جریان طلیعه نمایشنامه‎نویسی در ایران نوشته‎ی نیایش پورحسن است. لز آغاز تا پایان سلطنت محمدعلی‌شاه قاجار و "طیاتر میرزاسیف‌الدین خان وزیر مهام خارجه(بین سالهای1287 تا 1292 ه.ق)

جریان طلیعه نمایشنامه نویسی در ایران نوشته ی حسن نیایش پور است . این اثر از چند قسمت با عناوین: کتاب نخست: گفتگوهای نمایشی در ایران از عصر باستان تا قاجار، کتاب دوم: طلیعه نمایشنامه نویسان به شیوه فرنگستان در ایران، کتاب سوم: ساختار نمایشنامه نویسی به شیوه فرهنگستان در ایران، کتاب چهارم: عصر تداوم نمایشنامه نویسی به شیوه فرنگستان در ایران و کتاب پنجم به نمایشنامه نویسی در دوره صدر مشروطیت در ایران پرداخته است.
نهضت آشنایی ایرانیان با پیر کورنی در عصر قاجار ( از آغاز تا پایان عصر قاجار)، تاریخچه آشنایی ایرانیان با تئاتر و ادبیات نمایشی یونان باستان (از آغاز تا پایان عصر قاجار)، جريان طليعه تئاتر در ايران و سرگذشت تماشاخانه دارالفنون (نخستين تماشاخانه ايرانيان به روش فرنگستان) و... از سایر آثار نویسنده کتاب است.

جريان طليعه نمايشنامه‌نويسي در ايران (از آغاز تا پايان سلطنت محمد علي شاه قاجار) و "طياتر ميرزا سيف‌الدين‌خان وزير مهام خارجه" (بين سال‌هاي ‎۱۲۸۷ تا ‎۱۲۹۲ ه.ق)/ نيايش پورحسن.- تهران: کتاب کوله پشتي، ‎۱۳۹۷.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.