اردوی بچه خرخون ها
۱۳۹۹-۰۶-۱۵
این کتاب در مورد پسربچه ای است به نام گیپ . او یک بچه مثبت درس خوان است که همیشه آرزو داشته یک خواهر یا برادر داشته باشد...

موضوع داستان : این کتاب در مورد پسربچه ای است به نام گیپ . او یک بچه مثبت درس خوان است که همیشه آرزو داشته یک خواهر یا برادر داشته باشد . بعد از مدتی می فهمد پدرش بعد از جدایی از مادر ازدواج کرده و او یک برادر دارد . او خیلی خوشحال میشود و با اشتیاق برای دیدن برادرش می رود . اما با کمال تعجب متوجه میشود برادرش ازهمه لحاظ چه ظاهری و چه فکری و رفتاری با او متفاوت است . زک برادر گیپ است ولی یک بچه ي تنبل و درس نخوان و باحال به تمام معنا است.
گیپ خجالت می کشد به زک بگوید که درسخوان و مثبت است و توی تیم المپیاد و... است . سعی میکند خود را شبیه زک نشان دهد وکارهای او را تقلید کند ولی دنیای آن دو خیلی باهم متفاوت است . این سوال در ذهن گیپ نقش بسته که آیا مثبت بودن باعث می شود که نتواند باحال باشد ؟
داستان با اردويي كه مدرسه براي بچه هاي المپيادي برگزار مي كند شروع مي شود كه گيپ هم جزء اردو است . او به زك نمي گويد اردوي المپيادي هاست و مي گويد يك اردوي معمولي است و به زك قول مي دهد تمام اتفاقات را در    نامه اي براي برادر خود بنويسد .او سعي مي كند تمام ماجراها را بگويد ولي به گونه اي كه زك نفهمد او يك بچه درسخوان است . دو جدول مي كشد و اتفاقات روز را مي نويسد در يك ستون چيزهايي كه مي تواند تعريف كند و در ديگري چيزهايي كه نمي تواند تعريف كند .او يك اتفاق را به دو روش تعريف مي كند؛ ولي در پايان اردو او تصميم مي گيرد به زك اين واقعيت را بگويد كه يك بچه خرخون است و طي ماجرايي زك هم به درس خوان بودن گيپ افتخار    مي كند .

عنوان : اردوی بچه خرخون ها
نویسنده: الیسا برنت وایسمن
مترجم : هدا نژادحسینیان
تهران : نشر پرتغال، 1396
مناسب كودكان بالاي 10سال

اين كتاب در 32 فصل  نوشته شده و برنده جايزه  Cybils درسال20014 مي باشد .

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.