برای تو که می خواهی بزرگ شوی ترجمه‎ی ندا شادنظر
۱۳۹۹-۰۶-۱۶
این کتاب پر از داستان های واقعی درباره موقعیت های مختلف است. این داستانها به کودک درس های مهمی می آموزند و او را قوی تر می کنند به او می آموزند که هیچ چیز دردنیا نیست که نتواند برآن غلبه کند.

این کتاب پر از داستان های واقعی درباره موقعیت های مختلف است. این داستانها به کودک درس های مهمی می آموزند و او را قوی تر می کنند به او می آموزند که هیچ چیز دردنیا نیست که نتواند برآن غلبه  کند.
دراین کتاب 14 مهارت زندگی از جمله مهارتهای اجتماعی، اخلاقی، رفتاری و...  را درقالب 14 داستان زیبا به زبانی بسیاردلنشین به کودک آموزش میدهد.
به او میگوید که وقتی میخواهد در یک مسابقه ورزشی شرکت کند چه کند ، وقتی دوستانش باهم دعوامی کنند چه عکس العملی را نشان دهد، چگونه وقتی سرش حسابی شلوغ است از عهده کارهایش برآید، وقتی کسی درباره او بدگویی میکند چه کند ،وقتی با تغییری مواجه می شود به چه نکاتی باید توجه کند، وقتی کسی به او توهین کرد چه باید بکند، بهترین کار برای زمانی که به دیگران حسادت می کند چیست، وقتی از دوستانش جدا می شود چه کارهایی باید انجام دهد، موقع خداحافظی چه بگوید و چگونه بگوید؟ وقتی عزیزی را از دست می دهد چه کند تاراحت تر بامشکل کنار بیاید، وقتی مسئولیت های زیادی برعهده دارد چگونه برنامه ریزی کند، وقتی به اندازه کافی خوب نیست و مهارت ندارد چه باید بکند.
 در بخشی از این کتاب می خوانیم: رسیدن به سن بلوغ خیلی خوب است. درست است که گاهی بامشکلاتی همراه است اما این مشکلات حل شدنی هستند. بزرگ تر که می شوی لحظه های فوق العاده ای را تجربه می کنی و هرروز چیزهای جدیدتری می آموزی .
 در آخرکتاب هم سه فهرست با این عناوین قرارداده: فهرست اول: کارهایی که می توانی انجام دهی تا روزی بد را راحت تر پشت سر بگذاری. فهرست دوم: چطور بامشکلات کنار بیایی و فهرست سوم:  به اومی گوید که تو قدرت داری که کارهای معجزه آسا انجام دهی
در نهایت هم لیستی از جملات الهام بخشی که به کودک کمک می کند تا توانایی هایش رشد کند را قرارداده است.

عنوان: برای تو که می خواهی بزرگ شوی
نويسنده: اشلی رایس
مترجم: ندا شادنظر
مشخصات نشر: تهران: ایران بان، 1391
بالای عنوان: یک کتاب خوب
موضوع: راهنمای مهارتهای زندگی به کودکان و نوجوانان

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.