باد و كاه نوشته‌ی بايرامي
۱۳۹۹-۰۶-۱۶

خلاصه داستان:
کتاب مربوط به حوادث پيش از انقلاب است و داستان كتاب در فضايي روستايي با هوایی مه‌آلود و با درد و رنج آغاز می‌شود .شخصیت اصلی رمان، سربازی نوجوان به نام علی است که در سال ۵۷ به علت سرپيچي از فرمان مافوقش از خدمت فرار می‌کند و به روستایشان می‌آید. او به همراه خود اسلحه‌ای را آورده است و مأموران نیز   دوبار برای دستگیری او اقدام می‌کنند. در پایان رمان او اسلحه را با همراهی برادرش سلیم به دست انقلابیون می‌رساند.
چون شخصیت‌های داستان جوان و نوجوان هستند، باد و کاه برای این گروه سنی به نگارش درآمده است؛ اما ماجراهایی که در آن وجود دارد، کتاب را برای بزرگسالان خواندنی کرده است.
در اين كتاب  توصیف‌های زيبا از پاییز روستا و فصل خرمن و نیز اصطلاحات و عبارت‌های محلی آذری که در کار درو و خرمن به کار برده می‌شود، از اين كتاب يك اثر عالي با حال وهواي انقلابي ساخته است كه مخاطب آن هم می‌تواند نوجوان ایرانی خواهان متن داستانی جذاب باشد، هم علاقه‌مندان پیگیر به داستان‌هایی که کشف و نگاه تازه‌ای به انقلاب اسلامی دارند .
اين كتاب  ازجمله معدود آثاری است که در قالب مرکز گریز و خارج از پایتخت و با محوریت یک روستا نوشته می‌شود؛ روستایی که رفته رفته هویت خود را در ساختار اجتماعی و شهری ایران از دست داده است.

عنوان : باد و كاه
نويسنده : محمد رضا بايرامي
تهران: كتاب نيستان ، 1396
موضوع: داستانهاي پيش از انقلاب

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.