میترا بیات و کتاب شهریار سرزمین عشق
۱۳۹۹-۰۷-۰۲
این رمان بر اساس زندگی استاد شهریار و به قلم میترا بیات یکی از نویسندگان توانای کشور نوشته شده است.

همراه با کتاب «شهریار سرزمین عشق»
صداي وزش باد ميان استخر بهجت آباد به گوشش مي رسيد و صداي برگ ها که زير قدم هاي کسي خرد مي شد. او ميان بهجت آباد ایستاده بود، اما سر بر زمين نيشابور داشت. سرما تا مغز استخوانش نفوذ کرده بود، مي لرزيد و باز کسي صدايش مي کرد: «شهريار»

روز بيست و هفتم شهريور ماه، سالروز درگذشت شهريار، شاعر  بلند پایه معاصرايراني است با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز ملي شعر و ادب پارسی، ناميده شده است. این روز یادآور شاعر ایرانی اهل آذربایجان و منظومه معروف حیدربابایه سلام است. این شاعر آزاده که به زبان ‌های ترکی و فارسی شعر سروده است شعر را هنرمندانه به خدمت گرفته بود تا مذهب، ملت و میهن خود را به جهانیان معرفی کند. بیان لطیف، ساده، روان و جذابیت کلام، ویژگی های شعر استاد شهریار است و  از جمله غزل ‌های معروف او می‌توان به «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» اشاره کرد.
روح پاک شهریار در شهریور  در سال 1367 آسمانی شد و اینک شعر و ادب فارسی وامدار اشعار نغز و آهنگ صدای گیرایش است که همراه با موضوعات تغییر می کرد و شنونده را کاملاً دگرگون می ساخت.
بر همین اساس و با توجه به اثرگذاری این شاعر شهیر، کتاب «شهریار سرزمین عشق» توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به زیور چاپ آراسته شده است.
این رمان بر اساس زندگی استاد شهریار و به قلم میترا بیات یکی از نویسندگان توانای کشور نوشته شده است.
این اثر که در برگیرنده اتفاقات و خاطرات زندگی دوران کودکی تا درگذشت استاد گرانمایه شعر فارسی و مبتنی بر وقایع حقیقی و تاریخی می باشد، نخستین بار در سال 1381 روانه بازار کتاب شد و بنا به استقبال مخاطبان دو نوبت چاپ را پشت سر گذاشته است. این اثر 258 صفحه ای در قطع رقعی در سال 1393  نیز تجدید چاپ شده است.
نویسنده سعی کرده با تحقیقات گسترده پیرامون شخصیت و زندگی استاد شهریار، اثری داستانی ویژه نوجوانان و جوانان خلق کرده و آنان را با گوشه ای زندگی، اتفاقات دوران زندگی شهریار و آثارش آشنا کند.
به مناسبت فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی کتاب «شهریار سرزمین عشق» با تخفیف ویژه 50 درصد در سایت behnashr.com و فروشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی به نشر در مشهد و نمایندگی های سراسر کشور عرضه می شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.