جنگ پابرهنه نوشته رحیم مخدومی
۱۳۹۹-۱۱-۲۶
کتاب «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی شامل 24 خاطره با نثری روان ودلنشین است که سعی می کند تنها به دود وآتشو بوی باروت بسنده نکرده ونقبی به لایه های زیرین جنگ وشخصیت رزمندگان هم بزند. از ابتکارات زیبای این کتاب آن است که هرخاطره با آیه ای از قرآن آغاز می شود

  جنگ پابرهنه/ رحيم مخدومي.- تهران: سازمان تبليغات اسلامي، حوزه هنري، ‎۱۳۶۹.
کتاب «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی شامل 24 خاطره با نثری روان ودلنشین است که سعی می کند تنها به دود وآتشو بوی باروت بسنده نکرده ونقبی به لایه های زیرین جنگ وشخصیت رزمندگان هم بزند. از ابتکارات زیبای این کتاب آن است که هرخاطره با آیه ای از قرآن آغاز می شود  آیه ای به عنوان مقدمه که با خاطره همبستگی معنایی داشته وبه نوعی ریشه های جنگ پابرهنه را مشخص می کند. این کتاب شامل خاطرات راوی از مقاطع مختلف جنگ واز جمله عملیاتهای والفجر8 وکربلای 5 است. البته بیشتر تمرکز نویسنده برشخصیتهای حاضر در جبهه است وحوادث ورویدادهای جنگ به مراتب در حاشیه قرار گرفته اند. متن تقریظ مقام معظم رهبری برای این کتاب.
 بسم الله الرحمن الرحیم  این انعکاسی از رنجهای مردم پابرهنه است که بخصوص در مقایسه با فداکاری همین مردم بسی جانکاه وتلخ ونا پذیرفتنی میماند ووقتی روح لطیف وحساسی منظره این دو را به چشم دیده بلکه با آن زیسته باشد بازبانی به همان تلخی آن را روایت می کند والبته تو سن خیال اهل هنر  همیشه ودر همه میدانها از واقعیت پیشی می گیرد. در روایتهای دیگر از همین جبهه وهمان خط ودر مقابله باهمان دشمن، چیزی از همه برجسته تر است وشیرین تر وآن تواضع وچندان ندیدن کار خود در مقابل کار دیگرانی که باری آنان نیز در جبهه هایی دیگر اما باز در برابر همان دشمن وبه عشق همان خداتلاشی کرده وعرقی ریخته اند اگرچه خطر در همه میدان ها یکسان نیست. وهمه کسانی راکه فیض آن جبهه را نبرده اند اهل دنیا ودلبسته به تعلقات آن ندانستن وزحمت ومرارتی راکه برای خدا برده اند برسر دیگران خرد نکردن واین صفت پاکان وپارسایان است...(جمعه 9/12/70)

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.