نامه‌اي به پدر امت
۱۳۹۹-۱۲-۰۲
احساسات برخاسته از اعتقاد به امیرمومنان در قالب زیباترین کلمات به تصویر کشیده شده، آمیخته ای از اعتقاد و محبت و ادب در این کتاب به نمایش گذاشت. نامه های نوشته شده ی سال 1379 که ابتدا و انتهای سال عیدغدیر داشت این نامه ها به پدر امت نوشته شد.

نامه‌اي به پدر امت/ تهيه و تنظيم: دبيرخانه کتاب سال ولايت.- قم: دليل، ‎۱۳۷۹.

معطرترین سلامها!به پیشگاه قدوسی پدر امت امیر بیان.
کعبه نیازمند وجود مبارکش بود تا قلب خود را بیاراید و میزبان قدمهای سبز امیربیان شد.
اورمز ابدی و سر مکتوم خلقت است که بشریت را به حیرت واداشت. فضایل و زیبایی ها را یکجا در وجود خویش جمع کرد و حتی فضایل هم در توصیف فضایل او از پای درآمدند!
امام باقر علیه السلام درباره آیه و وصیناالانسان بوالدیه... و اشکر لی و لوالدیک... فرمودند: منظور پیامبر و امام علی علیه السلام هستند! و درباره ی آیه ی و والد و ما ولد: منظور را امیرالمومنین و امامان و فرزندان او دانستند!
پدر امت بالاتر از والدین نسبی! پیامبر فرمودند: من و علی بن ابیطالب دو پدر این امتیم. حق ما بر آنان از حق والدین خودشان بالاتر است، زیرا ما آنان را از آتش به بهشت دارالقراار نجات می دهیم، و ازبندگی دنیا به مقام منتخب آزادمردان می رسانیم. بحارالانوار، ج36.ص9.
پدر امت، پدر دینی: امام هادی علیه‌السلام؛ هر کس دو  پدر دینی‌اش محمد و علی نزد او بالاتر از والدین خودش نباشند نزد خدا ارزشی ندارد. بحار الانوار: ج36ص10.
منزلت پدر امت نزد تو چگونه است؟ امام جواد علیه السلام فرمود: هر کس می خواهد قدر و منزلت خود را نزد خداوند بداند، نظر کند که قدر دو پدر افضلش محمد و علی نزد او چگونه است.
امام حسین علیه السلام فرمود: هر کس حق دو پدر برتر خود محمد و علی را بداند و آنگونه که باید از آنان اطاعت کند، روز قیامت به او گفته می شود: در هرجای بهشت که می خواهی از نعمتهای آن متنعم باش. بحارالانوار:ج36ص9.
امام رضا علیه السلام فرمود: آیا چنین نیست که هر یک از شما دوست ندارد نسبش از پدر و مادری که او را به دنیا آورده‌اند قطع شود؟ گفتند: آری بخدا قسم. فرمود: پس بکوشید از پدر و مادری که از پدر و مادرتان بالاترست قطع نشوید.بحارالانوار: ج36ص10.
یا علی! تو و این همه فضایل و من و این همه تهی‌دستی!
احساسات برخاسته از اعتقاد به امیرمومنان در قالب زیباترین کلمات به تصویر کشیده شده، آمیخته ای از اعتقاد و محبت و ادب در این کتاب به نمایش گذاشت. نامه های نوشته شده ی سال 1379 که ابتدا و انتهای سال عیدغدیر داشت این نامه ها به پدر امت نوشته شد.
یک نمونه از نامه های کتاب: یا علی! تو پدر مهربان منی! ای پدر امت، من سالهاست انتخاب کرده ام راهی را که انتهایش تو هستی، به امید دیدارت. آنگاه که دیدار رویت قلبم را مشغول می کند، دلم به التماس می افتد. می گویم: اگر ببینمت می بوسم روی ماهت را...! نه، من لایق نیستم! پس دستت را...! من کجا و دست خدا؟! پایت را، چگونه ببوسم که زیر پایت هستم! پس خاک پایت را می بوسم، اگر اجازه دهی! من خودم خاکم! بگذار کف پایت بر من بوسه زند تاا دیگر خاک نباشم و لایق بوسه بر پایت باشم!
ما غدیریان که بر در خانه ات گرد آمده ایم با شرمندگی به یکدیگر می گوییم: "الم تعلموا ان اباکم قد اخذ علیکم موثقا من الله: فراموش کرده‌اید که پدرتان از شما پیمان الهی گرفت؟ سوره یوسف: آیه80. و اکنون که بی پروایی و فراموشکاری خود را به یاد می‌آوریم زار می‌زنیم: یا ابانا استغفر لنا ذنوبنا انا کنا خاطئین: ای پدر، برای ما طلب آمرزش کن که ما خطاکاریم.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.