برگزاری نشست خوانش کتاب علي‌مرد
۱۴۰۰-۰۷-۱۹
برگزاری خوانش کتاب علي‌مرد در مورد زندگینامه شهید علیمردانی، به قلم خانم ملیحه بذری

خوانش کتاب علي‌مرد در مورد زندگینامه شهید علیمردانی، به قلم خانم ملیحه بذری
در تاریخ یکشنبه 18 مهر ماه
ساعت نه تا یازده صبح
با حضور نویسنده ی کتاب  علي‌مرد، همرزمان رزمنده‎ی شهید علیمردانی در کتابخانه تخصصی ادبیات واحد مطالعات دفاع مقدس برگزار شد.
هشتمین چاپ این اثر با حضور نویسنده و صاحبان قلم دفاع مقدس بررسی و خوانش شد. ملیحه بذری نویسنده کتاب ضمن ابراز ارادت به شهدای جنگ تحمیلی، درباره ی نوشتن این کتاب گفت، چند سال پیش رمانی عاشقانه را نوشتم و همزمان دغدغه ی نوشتن رباره ی همولایتی کمترشناخته شده ام سردار شهید حسن علیمردانی دغدغه ام شده بود که شبی خواب دیدم این شهید گفت پس که نوبت ما می رسد. به احترام این رویا که از خاطرم رفته بود و پس از یک سال با دیدن نقاشی تصویر این شهید به یادم آمد، چاپ رمان عاشقانه ام را کنار گذاشتم و مشغول جمع آوری مطلب درباره این شهید شدم. آن زمان در تربت جام و زادگاه شهید مشغول کار بودم و جمع کردن مطلب درباره شهدا برای یک خانم راحت نیست/ آنجا که صحبت از اسلحه یا ابزار جنگ می شود باید با آن آشنایی پیدا کرد و آن را فهمید و حس کرد تا بتوان از آن نوشت و این کار نوشتن از جنگ را برای زنان سخت می کند ولی عشق و ارادت به شهیدانی که زندگی امروز را مدیون رشادت آنها هستیم مانع از این می شود که سختی راه تو را سست کند. با همراهی خانواده و همرزمان شهید و دیگرانی که یاریم کردند کارنوشتن کتاب تمام و امروزه چاپ هشتم آن منتشر شده است.
شهید علیمردانی سالهای ابتدایی جنگ به شهادت رسید و اوج نبردهای ایشان تنگه ی چزابه بود. درکردستان و پاوه شجاعتهایش تحسین شهید چمران را برانگیخت و شهیدچمران لقب شیرمرد خراسانی را به او داد.
نقطه عطف زندگی شهید حسن علیمردانی، اعزام او به چزابه بود. او در حالی به چزابه رفت که سیاه پوش چهلم برادر شهیدش بود. او چنان قهرمانانه جنگید که نامش برای همیشه در تاریخ جنگ ایران و عراق ثبت شد و با شهادتش آزادی چزابه را مهر کرد. امام خمینی با شنیدن وصف رشادتهایش در تنگه چزابه فرمودند: تنگه چزابه را تنگه ی علیمردانی بگویید.
در تصاویر انتهای کتاب شرقی ترین نقطه کشور، روستای آغل کمر از توابع دهستان بالاجام در شهرستان تربیت جام محل تولد شهید حسن علیمردانی و محل شهادتش غربی ترین نقطه مرز ایران است و اینگوه جغرافیا رنگ می بازد.
این کتاب که به قلم ملیحه بذری نویسنده اهل تربت جام و مسوول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد است در 302 صفحه به چاپ رسیده است.
ملیحه بذری نویسنده این کتاب که گفت: شهید حسن علیمردانی که افتخار خراسان بزرگ و هر ایرانی است، در سال 1322 در شهرستان تربت جام متولد شد.
وی خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار در فعالیت های سیاسی ضد رژیم ستمشاهی نقش بسزایی داشته و رشادت ها و دلاورمردیهایش در جنگ تحمیلی زبان زد عام و خاص است.
بذری ادامه داد: شهید علیمردانی در سال 1360 در تنگه چذابه در حالی به شهادت رسید که روزهای پیاپی، علیرغم تشنگی، مردانه جنگیده بود.
وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در نوروز سال 1380 ضمن حضور در منزل سردار شهید حسن علیمردانی، با عنایت به رشادتها و دلاورمردیهای این شهید بزرگوار، بر ساخت مستندی از زندگی این شهید تاکید کرده اند.
به گفته وی، این کتاب در قالب 112 خاطره از  همرزمان و اعضای خانواده شهید علیمردانی، در شش فصل به نگارش در آمده است.
در انتهای برنامه 15 نسخه از کتاب با امضای نویسنده به شرکت کنندگان اهدا شد.
این نشست با همکاری سازمان کتابخانه ها و گروه های شهدایی و بسیجی برگزار گردید.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.