خوانش کتاب تو هم می‌تونی قهرمان باشی در کتابخانه
۱۴۰۰-۰۹-۲۰
«تو هم می‌تونی قهرمان باشی» عنوان کتابی است به قلم «محسن حاجی‌یاری» که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس چاپ شده است، هدف اصلی از نوشتن این کتاب انتقال پیام دفاع مقدس به گروه سنی نوجوان است.

«تو هم می‌تونی قهرمان باشی» عنوان کتابی است به قلم «محسن حاجی‌یاری» که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس چاپ شده است؛ در بخشی از این کتاب آمده است:
هنوز یک عکس دیگه روی دیوار بود؛ عکس جوونی‌های بابابزرگم توی جبهه. روی یک تانک سوخته ایستاده بود. توی دست راستش یک آرپی‌جی و توی دست چپش پرچم کشورمون بود...».

دستم رو گذاشتم روی عکس و بلند گفتم: «منم می‌خوام واسه کشورم بجنگم؛ مدافع حرم بشم؛ جانباز و شهید بشم اما نمی‌شه».

با مشت، محکم کوبیدم روی میز و بعد هم به پاهای بی‌حسِّ به ‌درد نخورم مشت زدم و گفتم: «نمی‌تونم! معلولم، معلول!».

کتاب «تو هم می‌تونی قهرمان باشی» در 74 صفحه و در شمارگان هزار نسخه در قطع رقعی، توسط انتشارات زلال اندیشه به چاپ رسیده است.

هدف اصلی از نوشتن این کتاب انتقال پیام دفاع مقدس به گروه سنی نوجوان و متناسب با گروه سنی نوجوان یعنی سنین ۱۲ تا ۱۸ سال با موضوع دفاع مقدس کم است.
داستان این کتاب هم مربوط به نوجوان معلولی است که داستان او در ارتباط با موضوع دفاع مقدس نوشته شده است.
حاجی‌یاری، نویسنده کتاب، به دلیل اینکه شکاف بین نسل‌ها به شدت زیاد شده است و همین موضوع درک آنها را از یکدیگر دشوار کرده است، معتقد است: نویسنده‌های دفاع مقدس که متعلق به دهه ۵۰ هستند و سنین بالایی دارند، اشراف کاملی به نسل‌های بعدی و خصوصا دهه ۷۰ و ۸۰ ندارند و ما باید از نسل جوان در این زمینه استفاده کنیم تا بتوانیم پیام دفاع مقدس را به شکل قابل فهم برای آنها بیان کنیم.

حاجی‌یاری با بیان اینکه بهترین آثار ادبی تاریخ جهان حول محورهای ایثار و فداکاری است، اظهار کرده: ادبیات دفاع مقدس نفطه اوج ایثار و از خود گذشتگی است. ما در فیلم‌های هالیوودی می‌بینیم که «اسپایدر من» و «سوپرمن‎ها» ایثار و فداکاری می‌کنند در حالی که این ایثار، تخیلی است، در مقابل، داستان‌های دفاع مقدس ما واقعی هستند و شهدای ما با ایثار و شهادت از این مرز و بوم دفاع کردند.
با توجه به اینکه دانش‌آموزان ما قشری هستند که به کتاب علاقه‌ دارند و اگر کتاب‌های خوب به آنها معرفی شود کتاب‌خوانی رشد پیدا می‌کند،سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی در نشست خوانش کتاب مقدس این اثر را برای خوانش روز 22 آذر 1400 در اتاق بسیج کتابخانه انتخاب نموده است.
این کتابخانه در تلاش است تا نویسندگان بتوانند آثارشان را به مخاطبان معرفی کنند.

این نشست با حضور دوستداران ادبیات دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

تو هم مي‌توني قهرمان باشي/ نويسنده محسن حاجي‌ياري؛ ويراستار يوسف بينا.- مشهد: زلال انديشه، ‎۱۳۹۶.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.