مليکه بطحاء: سلوک محمدي ام‌المؤمنين خديجه کبري (س) از مقداد تابش
۱۴۰۰-۱۰-۱۲
این کتاب در معرفی خدیجه ای که سالها در جستجوی رسول و در تلاش برای کسب کفویت و همتایی او بوده و آنگونه زیسته که افق نگاه رسول را پر کرده و تنهای تنها، در قلب مهربان محمد، خانه ای برای ابد ساخته و در هیاهوی تکذیبها و سنگ باران کفرها و شرکها و آمال و آرزوهایش را در وجود محمد یافته و همه ثروت و شوکت و جوانی اش را به تار گیسوی نگین خلقت، فدا و فنا کرده؛ بی گلایه، بی شکوه، و حتی خاضع و معترف به کوتاهی و تقصیر! می توان در سرزمین بطحاء، به ملک ملیکه‎اش راه یافت.

معرفی کتاب مادر همه ی فرزندان سفارش شده ی رسول خدا
تنها همسری که سزاوار دریافت سلام خداوند گردید
او که در کنار ثروت و مکنت و تدبیر، عفت و زیبایی و هر چه خوبان دارند، همه را جمع کرده بود تا یک جا ببخشد، خدیجه! منتظر و جستجوگر آخرین نگین خلقت شد!
دوشیزه بود و 25 یا 28 ساله با خورشید بنی هاشم پیوند صفا و وفا بست. در خداخواهی، شتاب و سبقت داشت و در هجوم آزارها و تکذیبها، آرامش را به رسولش بخشید.
بر رسول مهربان در اوج تنهایی ها افزود، حال آنکه بعدها دیگران در اوج عزت و اقتدار رسول، از او کاستند.
ریشه شد و اصل شد و در هستی جریان یافت تا هر دلباخته مهر حق را مادری کند!
برخی عناوین فهرست مطالب:
نسب و علم و دیانت خدیجه
خودداری از ازدواج با بزرگان و روسای قریش
سن ازدواج خدیجه با پیامبر
فعالیتهای اقتصادی خدیجه
عقلانیت و انتظار
حکایت خواستگاری از زبان عمار یاسر
اعطای فدک به فاطمه به عنوان جبران مهریه خدیجه
استقامت و دفاع از رسول خدا
معراج از خانه خدیجه
درک والای خدیجه از آنچه در وجود خود می پرورید
سالهای آخر سالهای مقاومت و یاری و پایداری
وصف خدیجه در تورات و انجیل
خدیجه تا عاشورا تا روز رهایی و تا قیامت
این کتاب در معرفی خدیجه ای که سالها در جستجوی رسول و در تلاش برای کسب کفویت و همتایی او بوده و آنگونه زیسته که افق نگاه رسول را پر کرده و تنهای تنها، در قلب مهربان محمد، خانه ای برای ابد ساخته و در هیاهوی تکذیبها و سنگ باران کفرها و شرکها و آمال و آرزوهایش را در وجود محمد یافته و همه ثروت و شوکت و جوانی اش را به تار گیسوی نگین خلقت، فدا و فنا کرده؛ بی گلایه، بی شکوه، و حتی خاضع و معترف به کوتاهی و تقصیر!
می توان در سرزمین بطحاء،به ملک ملیکه‎اش راه یافت.
راستی، خدیجهٔ مادر، چه پرورش می‌دهد؟ و اصلاً مؤمنین چه نیازی به مادری چون خدیجه دارند؟ مادری هم‌چون خدیجه (س) چه ویژگی‌ها و چه تعالیمی برای فرزندان خود دارد؟
اعتراف خدیجه (س) هنگام وفات، به تقصیر و کوتاهی در حق رسول خدا (ص)، همان جلوهٔ سعی و تقصیر یک حاجی است. همان‌گونه که حاجی پس از سعی، تقصیر دارد، خدیجه نیز پس از عمری سعی و وفا، تقصیر خود را اقرار می‌کند، که توانش در حدّ خود بوده نه در حدّ رسول (ص).
علی است که کودکی خویش را در خانه خدیجه (س) گذرانده، آن‌گاه که ابوطالب سرپرستی او را به محمّد (ص) سپرد. خدیجه، پناهگاه نبوّت و ولایت بود. یار نبیّ و نگه‌دار وصیّ؛ و این نیز فضیلتی دیگر برای بانوی بطحاء است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.