پژوهشگر متون دینی در جلسه ادبی خوانش متون کهن
۱۴۰۰-۱۰-۱۳
پرداخت هنرمندانه به معارف اهل بیت(ع)ضرورتی برای مقابله با شبهات دینی

پرداخت هنرمندانه به معارف اهل بیت(ع)ضرورتی برای مقابله با شبهات دینیپژوهشگر متون دینی، پرداختن هنرمندانه به معارف اهل بیت (ع) را ضرورتی برای مقابله با شبهات القاء شده از سوی دشمنان در هجمه های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، محمدهادی زاهدی، در جلسه خوانش ادبی متون کهن از سلسله نشست‌های ادبی شمس با محوریت موضوعی اشعار فاطمی، شعر را زبان تاثیرگذار در توسعه معارف اهل بیت (ع) دانست و اظهار کرد: این روش باید توسط بزرگان فرهنگ و هنر و ادبیات به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شبیخون رسانه‌های معاند و گستردگی شبهات، پرداختن به معارف اهل بیت (ع) و آموزه‌های اسلام در قالب هنر و ادبیات را بیش از پیش ضروری خواند و افزود: دفاع از دین و ارزش‌های دینی در قالب هنر از دیرباز مورد توجه بزرگان ما بوده است.

زاهدی تصریح کرد: مشکل عمده محصولات هنری و ادبی ما ضعف در خلق آثار مبتنی بر معارف و آموزه‌های دینی است و به نظر می‌رسد این مهم آنطور بایسته و شایسته مورد توجه اهل ادب قرار نگرفته است و یا اینکه محصولات تولیدی ما در سطح بلندای این معارف نیست.

در ادامه این جلسه کتاب «ملیکه بطحاء» اثر مقداد تابش با موضوع «سلوک محمدی ام‌المومنین خدیجه کبری (س)» معرفی و بخش هایی از آن مورد خوانش قرار گرفت.

نسرین کمالی‌پور؛ کارشناس بخش ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کتابخانه آستان قدس رضوی، محوریت این کتاب را در راستای معرفی حضرت خدیجه(س) و تلاش ایشان برای کسب کفویت و همتایی حضرت رسول (ص) عنوان کرد و  شناخت حضرت فاطمه (س) را مستلزم شناخت مادرشان حضرت خدیجه (س) دانست.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.