الگوپذیری زنان از سبک زندگی فاطمی
۱۴۰۰-۱۰-۱۴
مقاله حاضر با عنوان الگو پذیری زنان از سبک زندگی فاطمی تنظیم گردیده است . از مسائل مهم جامعه امروز وجود الگوهایی است که

الگوپذیری زنان از سبک زندگی فاطمی

کلیدواژه ها:

الگوپذیری زنان ، سبک زندگی فاطمی ، سیره حضرت زهراعلیه االسلام

چکیده مقاله:

مقاله حاضر با عنوان الگو پذیری زنان از سبک زندگی فاطمی تنظیم گردیده است . از مسائل مهم جامعه امروز وجود الگوهایی است که به توان سبک زندگی اسلامی را از آنان آموخت که حضرت زهراعلیها السلام بهترین نمونه در این زمینه است . این نوشتار طرحی از الگوپذیری زنان از سبک زندگی فاطمی با روش کتابخانه ای و رویکرد توصیفی و استنباطی می باشد . آنچه که در این پژوهش به آن رسیده ایم این است که زندگی حضرت زهرا علیه السلام از همه جهات فردی و اجتماعی می تواند الگوی زنان جامعه اسلامی ما قرار بگیرد.

الگوپذیری را از دو بعد می‌توان بررسی کرد.یکی از روش‌های تعلیم و تربیت همان روش الگوپذیری است که با این روش می‌توان افراد را راهنمایی کرد و راه و روش زندگی را به آن‌ها یاد داد. نیاز طبیعی همه انسان‌ها این است که از فردی الگو بگیرند و راه و سیره او را به عنوان راهبرد زندگی خودشان استفاده کنند؛ از آنجایی که ما مسلمان هستیم و مرجع اصلی‌ ما قرآن کریم است، خداوند در قرآن کریم الگو‌های مهمی را برای ما درنظر گرفته است.

حضرت زهرا (س) در روابط اجتماعی نیز حضور داشتند و این نشان می‌دهد یک زن مسلمان می‌تواند در اجتماع حضور فعال داشته باشد و در عین حال از الگو‌ها فاصله نگیرد. متأسفانه ما به اشتباه متوجه می‌شویم که اگر در جامعه حضور داشته باشیم و در خانه نمانیم نمی‌توانیم حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم. در عمل ما می‌توانیم هم در جامعه حضور فعال همراه با حجاب و عفاف داشته باشیم و هم از حضرت زهرا (س) الگو بپذیریم.

صدیقه نبوی زاده

سیده معصومه مرتضوی

دسترسی مستقیم به مقاله:

https://civilica.com/doc/1038786

منابع:
https://civilica.com/doc/1038786
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.