پرواز بغداد- بهشت
۱۴۰۰-۱۰-۲۸
معرفی کتاب پرواز بغداد- بهشت: مروری بر خاطرات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به قلم محمد جان نثار

معرفی کتاب پرواز بغداد- بهشت: مروری بر خاطرات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مولف محمد جان نثار.
هرگز به ذهنم خطور نمی کرد که حاج قاسم در بین ما نباشد و من در وصف وی کتابی برگرفته از خاطرات همرزمان و دوستانش تهیه نمایم. آری با رفتن هر کس جایی برای ماندگان باز می شود اما فاجعه آنجاست آنها گمان کنند که ماندگارند، آدمها از همین جا دسته بندی می شوند، بعضیها مثل حاج قاسم در میان آتش و خون می مانند در حالیکه در فکر ماندن نیستند، بعضی در ناز و نعمت می روند، درحالیکه عمری نگران ماندن بودند، حاج قاسم همه ی عمر به فکر رفتن بود، خود را به آب و آتش می زد، به خرمشهر اشغال شده رفت تا دیوارهای شهر بصره، کنار دجله، لبنان، سوریه، عراق، به هر جبهه ای سرک کشید، در میان خمپاره ها، تیرها و تانکها، می ماند، شاداب، زنده و پویا و همیشه یار و یاور مظلومان و  مستضعفان جهان، ولی باز در فکر رفتن بود، بعضی بودنشان خود ارزش است، حاج قاسم از همینهاست.
خوانش ص 42 از  کتاب با عنوان؛ مردی که همه جا هست:
جایی نیست که نامی از حاج قاسم نباشد، صحبتاز عراق، سوریه، افغانستان و لبنان که می شود نام او در ذهن تداعی می شود. شنیدن نام حاج قاسم در راهبردی ترین قلمروها دیگر عادی شده است. از میدان ورزش تا عرصه سیاست، از میدان جنگ تا سالنهای سینما، از صحن سازمان ملل در نیویوک تا روستای قنات ملک کرمان. از کنگره ی آمریکا تا مجلس عراق، حاج قاسم همه جا هست بی آنکه بتوان او را یافت! حاج قاسم فرمانده ای مردمی در میان مردم است که درمخفیگاه پنهان  نشده است.
کتاب پرواز بغداد- بهشت در هفت بخش به کارنامه ی عملیاتی حاج قاسم در دفاع مقدس تا سال 1361، بیانات مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم، خاطرات همرزمانش، جبهه مقاومت، سخنرانی ها و تقریظ های حاج قاسم و در نهایت وصیتنامه ی سیاسی- الهی ایشان می پردازد.
این اولین کتاب و کاملترین اثر در راستای تبیین و معرفی مکتب حاج قاسم سلیمانی است که جلد اول آن روانه ی بازار شده است و در آینده 7 جلد دیگر آن منتشر می شود.
والسابقون السابقون: السابقون در صحنه هایی قدم می گذارند که هنوز فتح نشده، راهی که مبهم است، خدا نصرت می کند، راه باز می شود و دیگران پشت سر او قدم در آن مسیر می گذارند. باید توجه داشت که قدم برداشتن در این وادی مبهم که کاری بسیار سخت و سنگین است، نیازمند حضور انسانهای بزرگی است که حاج قاسم از این افراد است.
شایان ذکر است کتاب: "مدرسه درس آموز حاج قاسم" یکی دیگر از نوشته های محمد جان نثار است، در حوزه تبیین مکتب حاج قاسم و تنها کتاب منتخب ویژه جوانان کشور در سال 1399 می باشد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.