وظایف مسئولان دولت اسلامی از زبان امام علی (ع)
۱۴۰۰-۱۱-۲۴
کتاب وظایف مسئولان دولت اسلامی از زبان امام علی (ع) حاوی دستورات و سخنان گوهربار امام علی (ع) به فرمانداران و مسئولان حکومت آن حضرت می باشد

کتاب وظایف مسئولان دولت اسلامی از زبان امام علی (ع) اثر علیرضا پولادی

کتاب وظایف مسئولان دولت اسلامی از زبان امام علی (ع) حاوی دستورات و سخنان گوهربار امام علی (ع) به فرمانداران و مسئولان حکومت آن حضرت می باشد و شامل 19 فصل می باشد که هر فصل به یک موضوع از وظایف مسئولان اشاره می کند. امام علی (ع) میفرماید: همانا هلاکت و بدبختی ملت هایی که پیش از شما بودند به دو دلیل بود: نخست اینکه مسئولان آنها مردم را از حق خود بازداشتند ، لذا مردم ناچار شدند حق خویش را از طریق رشوه و راه های نادرست از ایشان خریداری کنند.

دیگر اینکه مسئولان آنها ، مردم را به راه باطل سوق دادند و مردم از آن پیروی کردند. مجموعه ي حاضر برگرفته از كتاب نهج البلاغه و دربردارنده ي توصيه هاي ارزشمند و كاراي امام علي (ع) به مسئولان دولت اسلامي پيرامون اشرافي گري، رفتار با مردم، حكومت داري، رفتار با محتكران، ماليات، فتنه ها، رفتار با دشمنان، تعويض پست ها و… است.

گزیده ای از کتاب:

اگر مردم شكايت كردند، از سنگيني ماليات، يا آفت زدگي، يا خشك شدن آب چشمه ها، يا كمي باران، يا خراب شدن زمين در سيلاب ها، يا خشكسالي، در گرفتن ماليات به ميزاني تخفيف ده تا امورشان سامان گيرد.

و هرگز تخفيف دادن در امور ماليات تو را نگران نسازد زيرا آن، اندوخته اي است كه در آباداني شهرهاي تو، و آراستن ولايت هاي تو نقش دارد.

و مردم تو را مي ستايند و تو از گسترش عدالت ميان مردم خشنود خواهي شد، و به افزايش قوت آنان تكيه خواهي كرد، بدانچه در نزدشان اندوختي و به آنان بخشيدي، و با گسترش عدالت در بين مردم و مهرباني با مردم، به آنان اطمينان خواهي داشت.

سازندگان:
منابع:
وظایف مسئولان دولت اسلامی از زبان امام علی (ع) اثر علیرضا پولادی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.