بررسی حکم امام خمینی درباره سلمان رشدی
۱۴۰۰-۱۱-۲۵
بررسی حکم امام خمینی درباره سلمان رشدی مولف : علی اصغر رضوانی مدّتی است که کتابی به نام «آیات شیطانی» در سطح جهان جاپ شده که در آن به مقدّسات دین اسلام و پیامبر گرامی...

بررسی حکم امام خمینی درباره سلمان رشدی

بررسی حکم امام خمینی درباره سلمان رشدی مولف : علی اصغر رضوانی مدّتی است که کتابی به نام «آیات شیطانی» در سطح جهان جاپ شده که در آن به مقدّسات دین اسلام و پیامبر گرامی صلی الله علیه وآله و قرآن کریم و صحابه و… توهین شده و با ادبیات جدید و دشنام و ناسزا و تمسخر به مقابله و مبارزه با مسلمانان برآمده است. از آنجا که مؤلّف آن در پناه انگلیس بوده و برای اوّلین بار این کثاب در آن کشور و به پشتیبانی دولت آن چاپ شده و بعد از چاپ این کتاب، نویسنده آن از جانب غربی های مسیحی مورد تشویق همه جانبه قرار گرفته است، لذا به نظر می‌رسد که تألیف این کتاب یک توطئه همه جانبه و حساب شده ای بر ضد اسلام و مسلمین باشد، بدین جهت جا دارد به ابعاد مختلف آن پرداخته تا پی به حقیقت ماجرا ببریم پس از چاپ و انتشار كتاب ضالّه آيات شيطانى در سطح جهان، وپشتيبانى وحمايت همه ‏جانبه غربى‏ هاى مسيحى به ويژه دولت انگلستان از سلمان رشدى نويسنده مرتدّ اين كتاب، حضرت آيت‏ اللَّه العظمى امام خمينى به ارتداد سلمان رشدى و وجوب قتل ايشان حكم وفتوا صادر نمود.

اينك به نظر مى‏رسد تأليف اين كتاب، يك توطئه حساب شده وخائنانه‏اى بر ضدّ مقدّسات دين اسلام وپيامبر گرامى وقرآن كريم و… مى‏باشد، لذا مؤلف محترم در اين كتاب، به ابعاد مختلف وبررسى حكم تاريخى امام خمينى وپاسخ به شبهات مطرح شده پرداخته تا حقيقت ماجرا بر همگان آشكار گردد. این کتاب رویکردی است فقهی و سیاسی اجتماعی درباره فتوای امام خمینی در مورد قتل سلمان رشدی به جهت ارتداد وی. در این نوشتار دلایل حکم فقهی امام خمینی مبنی بر قتل سلمان رشدی به خاطر اهانت وی به قرآن و پیامبر اسلام (ص) بیان شده است. نگارنده به تغییر رویکرد غرب در مورد شخصیت پیامبر و ادامه تعصب مستشرقان و مسیحیان نسبت به اسلام و مقدسات اسلامی اشاره کرده و حمایت‎های گسترده غرب از سلمان رشدی را اوج کینه آنان نسبت به اسلام و مسلمانان ارزیابی کرده است. وی همچنین به حدود آزادی بیان و عقیده در اسلام و فلسفه آزادی از منظر قرآن کریم پرداخته و فتوای امام خمینی را دفاع از مقدسات دینی و غیرمغایر با مسایل حقوق بشر ارزیابی کرده و به برخی از شبهات در این باره پاسخ داده است.

سازندگان:
منابع:
بررسی حکم امام خمینی درباره سلمان رشدی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.