شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)
۱۴۰۰-۱۱-۲۷
«شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)» با عنوان «الاربعین فی مناقب امیرالمومنین (ع)»، از آثار مکتوب آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم به همت امور فرهنگی...

شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)

«شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)» با عنوان «الاربعین فی مناقب امیرالمومنین (ع)»، از آثار مکتوب آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه این شهر به چاپ رسیده و به بازار نشر عرضه شده است. آیت الله آیت اللهی در این کتاب هفت حدیث را به صورت مفصل شرح کرده و از حدیث هشتم تا پایان حدیث چهلم از سخنرانی‌های وی استفاده شده است.

کتاب «شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)» در ۴۲۰ صفحه نگارش شده است. در ابتدای کتاب به قلم آیت الله آیت اللهی آمده است: «این حقیر این جزوه را شروع نمودم درباره چهل حدیث در فضایل حضرت امیرالمومنین (ع)؛ لکن ایام انقلاب پیش آمد و مقدار زیادی از آن نوشته نشد. امید است پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق تکمیل آن فراهم شود ان شاءالله تعالی.»

وجود مقدس حضرت علی(ع) ستاره ی منیر عالم هستی است که جمله عالم وامدار عدالت اویند. او مرد بی رقیب میدان نبرد است که در اوج اقتدار خاضعانه سر بر آستان بندگی خداوند می ساید و در گریه های شبانه اش عطر خوش رستگاری غوغا می کند. مردم نامهربان کوفه و غربت بی انتهای مدینه آشنای دیرین اویند و روزگار شاهد راستین جفایی که بر او رفت. بشر هرگز نمی تواند حقیقت ذات علی(ع) را به تصویر کشد و در ثنای او هرچه بگویند همه هیچ است. باید از منظر نگاه اهل بیتش به تماشای بزرگی او نشست تا شاید بتوان ذره ای از او دانست. این چهل حدیث چهل روایت اند از خصایل و فضایل آن یگانه ی دوران که نام زیبای «علی» شایسته ی اوست.

منابع:
شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.