ستاره‌ها بيدارند از عباس خواجه شاهکوهي
۱۴۰۰-۱۲-۱۵
کتاب ستاره‌ها بیدارند، با نثر داستانی و با زاویه‌ی دید سوم‌شخص، دربرگیرنده‌ی زندگی‌نامه‌ و خاطرات جان‌باز، حاج قربانعلی خواجه مظفری و فرزندان شهیدش، ابراهیم و حسن، به زبان داستان است.

ستاره‌ها بيدارند از عباس خواجه شاهکوهي به خاطرات یک جانباز و دو فرزند شهیدش می پردازد.

کتاب ستاره‌ها بیدارند، با نثر داستانی و با زاویه‌ی دید سوم‌شخص، دربرگیرنده‌ی زندگی‌نامه‌ و خاطرات جان‌باز، حاج قربانعلی خواجه مظفری و فرزندان شهیدش، ابراهیم و حسن، به زبان داستان است. این کتاب در جشنواره‌ی دفاع مقدس و فرهنگ پایداری (سال ۱۳۹۲) کتاب برتر شد و مورد تجلیل قرار گرفت. وقایع داستان بخشی از اتفاقاتی است که خانواده خواجه مظفری طی بیست سال با آن مواجه شدند.

این کتاب با مراجعه به اسناد نوشتاری و گفت‌گو با خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهیدان خواجه مظفری تدوین شده است و همچنین شامل دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌های روزانه‌ی شهیدان است.
شهید ابراهیم خواجه مظفری، در سال ۱۳۴۶ در روستای قرن‌آباد از توابع گرگان به دنیا آمد. او در سال ۶۲ به جبهه اعزام شد و به‌عنوان کمک آرپی‌جی‌زن، در جبهه حضور یافت و سرانجام در روز بیست‌وپنجم اسفند سال ۶۳، در شرق دجله، براثر برخورد ترکش به ناحیه‌ی سینه، به شهادت رسید.
شهید حسن خواجه مظفری، در سال ۱۳۴۹ به دنیا آمد. او بعد از شهادت برادرش، به‌عنوان تیربارچی به گردان ولی عصر (عج) پیوست. وی سرانجام در روز سوم فروردین سال ۱۳۶۶ در خط شلمچه، براثر برخورد تیر قناصه به پیشانی‌اش به شهادت رسید.

ستاره‌ها بيدارند بر اساس زندگي و خاطرات جانباز حاج قربانعلي خواجه مظفري و فرزندان شهيدش ابراهيم و حسن/ عباس خواجه شاهکوهي.- تهران: بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشر شاهد، ‎۱۳۹۲.

منابع:
ستاره‌ها بيدارند،عباس خواجه شاهکوهي
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.